Иван Шишков: 12-те години назад в МРРБ са политика без политики

/КРОСС/ „12-те години назад в Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) представляват политика без политики и говорене без проекти. Това, което се случва и във ВиК сектора, и в пътищата, е едно и също“.

Това заяви пред БНР служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.

Той коментира започналото финализиране на втория етап от строителството на интерконектора Гърция – България:

„Интерконекторът работи с пълния си капацитет, но не е завършен като строеж. Ако не го бяхме разделили изграждането му на етапи, към този момент нямаше да тече газ по интерконектора, или трябваше да си затворим очите и да въведем обекта в експлоатация, без да са завършени всички строителни работи. … Пътят към интерконектора трябва да бъде завършен, да се завършат и антиерозионните мерки, за да бъде финализиран цялостният проект“.

Министър Иван Шишков беше категоричен, че доизграждането на обекта не представлява риск за интерконектора.

„Входът към България от Европа не е европейски“, каза арх. Шишков във връзка с изграждането на магистрала „Европа“ и предстоящото и свързване с ГКПП „Калотина“.

150 метра от пътя – между граничния пункт и началото на магистралата – не са в проекта, посочи той:

„Трябваше да останат с по една лента, но няма да остане. Започва в нищото и завършва в нищото. Очаквам да бъде внесен проект и да бъде одобрен с по две ленти в двете посоки. Ще загубим финансиране от това, че се забавихме с ПУП, който е от Сливница до София. … Документите са готови, но седемте месеца не мога да ги върна. Тези седем месеца могат да ни костват загуба на европейски пари“.

И за АМ „Хемус“ имаше много говорене, но нямаше проекти, каза служебният министър на регионалното развитие и благоустройството:

„Както беше тръгнало строителството на „Хемус“ – нямаше да доживеем да я видим цяла. … Внасям в Министерски съвет Текст за търпимост, който ще предложа на депутатите да бъде одобрен, с който да можем да регламентираме незаконното строителство, което държавата в рамките на 2020-2021 г. си е позволила да строи“.

В България за 12 години са построени около 20% от нужните магистрали, каза Шишков, като се позова на направен от МРРБ анализ:

„Всички питат има ли пари, а за казвам, че няма проекти. … Политиците да помислят дали тунелът под Петрохан и АМ „Рила“ да не бъдат дадени на концесия, за да има пари и за социални дейности, а не само за строителство на инфраструктурни обекти“.

По думите му проблемът на жителите на Омуртаг е изключително голям и съобщи, че във вторник, 29 ноември, ще проведе среща със „заинтересованите по случая“.

„Когато няма обща политика, проблемът се замита и когато се изостря, тогава всички започват да говорят за него. … Трябва първо да се подобри състоянието и след това да има глобално решение. В България не се решават проблемите глобално, а винаги по по-различен начин. Проблемите трябва да се извадят и да се направи ясна стратегия за решаването им“, коментира той.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *