Най-честият проблем на пазара е неспазване на срока за съобщението за намаление. Това каза председателят на КЗП Стоил Алипиев в предаването „Добро утро, България“ на Радио „Фокус“.
„КЗП следи по време на „черния петък“ правилното прилагане за съобщението за намалението на цената. Разликата е, че тази година започнахме превантивно още преди 3 седмици кампания, която ще продължи до края на годината. Ние сме дефинирали един проблем, който е наложен трайно на пазара, че съобщението за намаление като маркетингов похват се използва като траен способ за привличане на клиенти“, поясни той.
Председателят на КЗП съобщи, че са извършени над 300 проверки като са констатирани нарушения в около 10% от случаите. Той добави, че най-срещаните случаи са неотбелязване на старата цена, неспазване на 30-дневния срок, в който се прилага съобщението за намаление.
„Специално за онлайн пазаруването ние сме предприели превантивни действия още преди 2 месеца. Започнали сме да следим дали има подвеждащ начин за предлагане на цените. Също така като мине тази кампания по „черния петък“ ние ще извършваме проверка дали наистина в този 30-дневен срок, в който е трябвало да се прилага по-високата цена е било извършвано това“, заяви Алипиев.
Той обърна внимание, че потребителите трябва да включват търговски сделки с търговци, които те са оценили за лоялни или са препоръчани от техни близки.
Габриела ГАНЕВА