Трезвеността – новата мода в туризма

Началото на 2022 г. беляза възхода на веган туризма. Много ресторанти и хотели се ориентираха към предлагането на меню, което включва храни на растителна основа. Сега виждаме как туристическият бизнес се насочва към друг начин на живот – този на трезвеността, пише Луси Такрей от британското издание Independent.

Трезвеността е във възход и е интригуващо да проследим как тази идея ще бъде реализирана на практика. Още преди няколко месеца швейцарският курорт Grand Resort Bad Ragaz започна да предлага безалкохолни дегустации. Те са създадени не от кой да е, а от отговарящия за виното в компанията, който се грижи за просперитета на ресторанта с две звезди “Мишлен”.

Безалкохолната дегустация наподобява традиционните дегустации на вино. Сомелиерът обаче ще ви предложи комбуча към предястие от хайвер от хрян и див лук. След това може да опитате подготвена по специална рецепта напитка от черен чай, дюля, бор и алпийски билки. Дегустациите за трезвени хора са предизвикателство за сетивата, колкото и да ви е трудно да си го представите. Всеки един компонент в тях е внимателно подбран и приготвен.

 

Швейцарският спа курорт не е единственото място, в което на трезвеността е отделено специално внимание. Няколко луксозни алпийски имота на компанията за луксозни вили Bramble Ski вече предлагат меню за апре ски без алкохол, като си сътрудничат с марката за безалкохолни напитки Seedlip, за да предложат щипка любов и креативност. Това е много важно на фона на традиционно богатия на алкохол туристически сектор.

Междувременно новата перла в хотелиерския бизнес в Осло – Sommerro, забележителна сграда от 30-те години на миналия век, превърната това лято в модерно място с басейн на покрива и сауна – направи амбициозно и специално коктейлно меню без алкохол за премиерата си. Наричани The Prohibitionists, напитките от селекцията са кръстени на ключови фигури от Сухия режим в САЩ, въведен през 20-те години на миналия век.

Има няколко причини, поради които хората избират да не консумират алкохол, казва миксологът на Sommerro, Лукия Блути. Сред тях са здравословни проблеми, шофиране, бременност или за разнообразие. Това обаче не е основателен довод, за да пропускате социални събития.

„В Sommerro гостите ще могат да намерят безалкохолни творения, които са направени със същата грижа като останалата част от менюто. Вкусът, сложността и качеството на съставките са гарантирани за всяка една напитка, независимо от алкохолното съдържание. Нашият приоритет е и винаги ще бъде да предвиждаме нуждите на нашите гости и съществуването на безалкохолни опции е нарастваща нужда”, казва Брути.

В този ред на мисли чиста диетична кока-кола и джинджифилов ейл не са опция.  По-скоро може да ги срещнете като съставка в коктейл, създаден от опитен сомелиер.

За пролетта на 2023 г. например е планирано пълноценно „Sober Safari“ (Трезво сафари) със специалисти на Safari Guru. Обиколките с осем нощувки в Кения са отворени за резервации през февруари и март и предвиждат пълно изключване на алкохола от масата.

Основателката на компанията, Сюз Лок, е била вдъхновена за него от своя почивка в трезво уединение след тежък житейски период на семейна загуба и пандемията от Covid-19.

Определено имах труден момент, както в личен план, така и в бизнеса. След локдауна в Обединеното кралство осъзнах, че решавам проблемите си в работата и личния живот с алкохол. Накрая се записах в рехабилитационен център в Южна Африка, където срещнах много фантастични хора, съмишленици, авантюристи и откровено брилянтни личности, които искаха да търсят дейности и интереси, където алкохолът отсъстваше. Така се роди идеята за „Sober Safari“, обяснява Лок.

По думите й, сафарито е фантастичен начин да се докоснете до дивата природа и другите култури и хора. Това е процес, в който няма реална нужда от алкохол. Често включва ранно ставане, за да уловите дивите животни в естествените им местообитания и зрелищни изгреви.

Пътешествията, която Лок организира, са подходящи както за самостоятелно пътуващи, така и за двойки, групи и семейства. Маршрутът започва в Найроби и поема към еко-луксозни лагери в северната част на страната, включва йога занимания и спа процедури, които допринасят за усещането за благополучие.

Новата мода в туристическата индустрия цели не само да предложи по-здравословен начин на живот, тя е ориентирана и към следващото поколение. Проучване на DrinkAware от 2019 г. установи, че поколението Z (родено от средата на 90-те до началото на 2010 г.) или изобщо не пие, или пие по-рядко от по-старите поколения, като 15% заемат твърда позиция и не пият алкохол въобще.

Междувременно, в проучване от 2021 г. сред 3400 души от поколенията милениум и Z от American Addiction Centers, 57% казват, че предпочитат да отидат на фитнес за един час, отколкото на бар. Умерената консумация на алкохол – полярната противоположност на прекомерното пиене – при което пиещите обмислят всяка алкохолна напитка, която изберат да изпият, или полагат съзнателни усилия да пият минимално количество, също е нарастваща тенденция. Окръг Колумбия, Вашингтон, например тази седмица е домакин на „фестивал на осъзнатото пиене“, в която се отдава почит на безалкохолните напитки.

От популяризирането на новата туристическа мода приятел на Сюз Лок вече живее по нов начин. Той спира да пие алкохол преди 8 години. Сега, когато отиде в ресторант или хотел, пред него има огромен избор на безалкохолни напитки.

„Вълнението сега да изследвам нов град, ресторант или хотелски бар, където ще мога да опитам нов коктейл или да празнувам с безалкохолно просеко, промени цялото преживяването на пътуването. Чувствам, че мога да се отдам на луксозни възможности точно както алкохолик”, споделя той.

Възходът на трезвеността е тенденция, която ще намери още по-масово изражение в туристическите услуги през следващите месеци. Ако здравето е богатство, апетитът за безалкохолни напитки може да роди нова луксозна услуга.

Снимки: Pexels.com

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *