Отзивите от други потребители имат съществено значение за избора на определен търговец, бранд или продукт. За да не бъде изкривявано потребителското поведение и увреждани икономическите интереси на клиентите, е важно рецензиите да са автентични и да не въвеждат в заблуда.
Търговците, които предоставят достъп до потребителски оценки, трябва да информират за начина на обработването им и дали всички мнения са публикувани, посочват от онлайн платформата „Ние, потребителите“.
👤 Профилът на рецензента
Вижте датата на създаване на акаунта и основната информация в сайта (ако има такава) и в социалните мрежи. Проверете за други отзиви от този профил – съмнително е, когато някой публикува множество оценки за кратък период от време.
📋 Какво стои зад ревюто?
Автентичните мнения обикновено не са полярни – съдържат и похвали, и критика. Изцяло положителен коментар навежда на мисълта, че авторът му е сляпо привързан към марката, платено му е или се е облагодетелствал по друг начин от ревюто. Същото важи и за напълно отрицателните оценки, които не са фокусирани върху конкретни проблеми.
🖐 Акцентът е върху лична история или преживяване
Когато коментарът е насочен към рецензента (напр., „този продукт промени живота ми“, „никога не съм вярвал, че…“ и пр.), а не върху самия продукт, е добре да се отнесете с доза подозрение.
💬 Перфектна или лоша граматика
Възможен признак за фалшиви отзиви е, когато написаното е в двете крайности. Няколко дребни граматически грешки ще покажат, че по-скоро оценката е автентична.
💼 Професионални термини
Прекалено официалното звучене, включване на специфична терминология и пр. будят съмнения. Обикновеният човек не би използвал подобен подход и формулировки, независимо от това колко добре е запознат с материята и колко ревностен привърженик на продукта е.
Точат банкови карти с големи промоции
📣 Марката се повтаря отново и отново
Ако, досущ като в реклама, в рецензията непрестанно се споменава марка, име или модел на продукт, то най-вероятно е платено за това. Подобни размисли будят и множество на брой за кратък период от време отзиви за дузина продукти от един и същи вид, най-вероятно овъзмездени от доставчик на услуги или бизнес.
😮 Странно изглеждащи коментари
Само главни букви, прекомерна пунктуация – седем удивителни знака или две многоточия в края или някъде по средата на всяко изречение – това са коментари, които в най-малка степен могат да се приемат за надеждни и достоверни.
😝 Просто забавно
А може би някой е опитал да изглежда оригинален в мрежата?! Добре е да прескачате хумористичните рецензии, тъй като не е сигурно смешна или фалшива оценка са те.
Когато потребителите попаднат на фалшиви отзиви, е добре да ги докладват, както и да информират контролните органи, за да бъдат взети мерки за санкциониране на нарушителите и премахването на подвеждащите недействителни оценки. Подобно устойчиво поведение на всички заинтересовани страни ще спомогне за справяне с проблема.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg