Повечето богати туристи планират да харчат повече за пътувания през 2023 г.

Глобалните луксозни пътувания клонят все повече към отговорния туризъм, уелнес и значими човешки отношения, показва доклад, представен на 6 декември на търговското изложение Luxury Travel Market във френския град Кан.

В партньорство с American Express и компанията за проучвания на луксозния пазар Altiant докладът посочва още, че повечето богати пътуващи все още предпочитат да харчат за преживявания, отколкото за стоки. Почти 60% планират да похарчат повече за пътувания през 2023 г. в сравнение със само 10%, които казват, че ще намалят тези разходи, съобщава Bloomberg.

Откритията са базирани на проучване на Altiant сред 1200 души с голямо нетно богатство и заможни туристи в 14 страни в части от Азия, Европа и Северна и Южна Америка през втората половина на 2022 г. Проучването прогнозира кои пандемични поведения се запазват и кои изчезват заедно с ограниченията за влизане в много страни.

Здравето и безопасността са фактор номер 1 при избора на дестинация – тревога, която остава и след пандемията, като под безопасност се има предвид както опасения за сигурността, така и страхове от дискриминация. Уелнес факторът остава ключов двигател при планирането на ваканции за 61% от анкетираните.

В същото време 50% от респодентите казват, че ще продължат да наваксват изгубеното заради пандемията време и да живеят екстравагантните си мечти по отношение на пътуванията. 49% обаче посочват, че предпочитат да летят по-малко и да остават в дестинацията по-дълго.

45% планират да правят по екосъобразни пътувания следващата година, а тази цифра скача до 81% при китайските туристи. Малко над половината пък са готови да платят с до 20% допълнителни за устойчиви почивки.

Предпочитанията към по-релаксиращи ваканции продължава – най-вече плажове и градски пътувания.

Очаква се богатите туристи от Северна и Южна Америка да харчат повече за почивките си.

В същото време две трети от анкетираните планират да използват туристическа агенция. Гъвкавостта и застраховката са основните причини за това.

Посланието за по-устойчива и съобразена с климата туристическа индустрия след пандемията резонира сред луксозните пътници, показват резултатите. Малко над 25% посочват, че околната среда и устойчивостта са важни за тях (процентите са по-високи при анкетираните под 35 години).

Повече от 70% от респондентите като цяло заявяват, че данните за въглеродните емисии на техните полети или ваканции е повлияло много или донякъде при решенията им за резервация.

Тук обаче се появява главоблъсканица: когато са попитани кои са решаващите фактори при резервирането на следващата им ваканция, устойчивостта на хотела се класира едва на седмо място от 14 варианта, доказателство, че разликата между намерение и действие на потребителя остава, когато става въпрос за устойчиво пътуване.

Това, което е сигурно, е, че вътрешните и регионалните пътувания ще се запазят стабилни през 2023 г., но желанието за повече международни пътувания ще доминира, посочват половината от анкетираните, които сега дават приоритет на ваканцията в чужбина пред пътуването наблизо. До 52% планират да посетят Европа, 41% ще посетят Америка, а 25% планират да пътуват до Близкия изток или Африка.

Що се отнася до богатите американци, те гледат предимно към Япония, Австралия и, като доказателство, че някои неща никога не се променят, Италия.

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *