Кой ще бъде ощетен от нискоемисионната зона в София

/КРОСС София въвежда нискоемисионни зони от догодина. Това реши столичният общински съвет на вчерашното си заседание. Така някои коли няма да могат да влизат в центъра на града. Дебат по темата все пак имаше, като 13 съветници не подкрепиха решението.

Това е мярка, която работи в над 300 града в Европа и е доказала своята ефективност при подобряването на качеството на въздуха, заяви в БНТ „Денят започва“ Зафир Зарков, заместник-председател на комисията по транспорт в СОС, ГЕРБ. По думите му наредбата включва 3 компонента – годините на автомобила, типът двигател и техническото му състояние. На дневна база тези автомобили в София са 38 000 – 39 000, допълни Зафир Зарков.

В София живеят две групи хора – половината от София са хора, които мислят вече за дигитализация, за-по чиста среда и едни, които живеят на ръба, макар и стандарта на живот в столицата като заплащане да е по-висок от този в страната. Въпросът е по този начин не ограничаваме ли правата на част от тези хора, без значение дали това ще е за два или за три месеца. Това беше един от основните аргументи на левицата при този дебат в общинския съветТова коментира от своя страна Калоян Паргов, заместник-председател на комисията по транспорт в СОС, БСП.

Когато говорим за алтернативи, това означава, че трябва да включим и градския транспорт в екологичните правила. Столична община вярно полага немалко усилия, немалко усилия се похарчиха в последните десет години да се обнови автопарка на столичния транспорт, но има още какво да се желае. Така че общината също трябва да бъде солидарна и когато ограничаваме гражданите, да ограничим и онези пушещи автобуси или превозни средства, които също допринасят за това замърсяване – особено тези дизелови автобуси, които 2016 година бяха купени с пари от околната среда, което беше върховна глупост, коментира още Калоян Паргов.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *