Стрийминг платформите започват да свиват разходите си за оригинално съдържание

Продължилият десетилетие бум на разходите за оригинални телевизионни предавания вероятно ще се забави значително тази година, тъй като губещите стрийминг платформи забавят бързо растящите бюджети, а традиционните канали намаляват поръчките на съдържание, пише Financial Times.

Анализатори очакват 2023 г. да бъде ключова година за видео индустрията, която бе ударена от влошаващата се икономика и скъпия преход от традиционна телевизия към стрийминг, където повечето нарастващи разходи за съдържание на платформите още не са постигнали съответния ръст на приходите.

Очаква се общият растеж на разходите за оригинално съдържание да се забави от 6% миналата година до само 2% през 2023 г., смята изследователската група Ampere Analysis. Като се изключат спиранията по време на пандемията, темпът на растеж ще е най-бавният от над десетилетие, когато общите световни разходи скочиха от 128 млрд. долара до 243 млрд. долара.

Частните телевизии като RTL, Mediaset и ITV са изправени пред част от най-тежкия натиск. Ampere очаква общите разходи за оригинално съдържание да спаднат с 3%, докато секторът се опитва да се справи със спада при рекламите, нарастващите разходи за продукции и намаляващата аудитория на линейните канали.

Стрийминг услугите обаче също започнаха да навлизат в по-трудни времена, докато медийните групи ограничават разходите, за да управляват по-бавния от очакваното ръст на абонатите и надуващите се загуби от създаването на платформите.

Общите разходи за съдържание за абонаментни стрийминг услуги, например HBO Max, Disney Plus и Netflix, ще продължат да растат, но с темп от 8%, а не с главоломния ръст от 2022 от 25%.

„Услугите ще продължат да се фокусират върху оригинално съдържание, за да се конкурират на претъпкания, чувствителен пазар, но вече виждаме промяна в поръчките на съдържание към включване на по-голям обем по-евтини формати без сценарий“, казва Хана Уолш, мениджър по проучванията в Ampere.

Netflix, която формира около 25% от разходите за оригинални стрийминг предавания, казва, че ще остави бюджета без промяна на ниво от около 17 млрд. долара годишно, докато се опитва да направи предаванията си „по-въздействащи“. „Ключът за мен не е да трябва да харчиш още и още пари“, каза Тед Сарандос, съглавен изпълнителен директор на Netflix, миналия месец. „Ключът е: можеш ли да постигнеш по-голямо въздействие на похарчени 1 млн. долара в сравнение с останалите?“.

В същото време големите традиционни медийни компании като Disney, Paramount и Warner Bros Discovery са изправени пред поредна година на тежки загуби от стрийминг. Morgan Stanley оценява, че разходите за съдържание на абонат ще бъдат почти двойно по-високи от тези на Netflix, а приходите на абонат ще бъдат по-ниски.

Без да включва Netflix, оценките на Morgan Stanley показват, че стрийминг услугите са претърпели оперативни загуби за около 10 млрд. долара през 2022 г. Очаква се загубите да достигнат върха си при някои услуги, а анализаторите определят годината като „повратна“, в която ще стане ясно, че разходите достигат „неустойчиви нива“.

„Стрийминг услугите повишават цените и намаляват разходите“, пишат анализатори на Morgan Stanley в бележка до клиентите. „Ако тези ходове не постигнат значителна стрийминг печалба, ще видим две възможности (които не се изключват взаимно): да се откажат и/или да се консолидират“.

Автор - снимка

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *