Създатели на „зелени“ иновации черпят вдъхновение в Kaufland

/КРОСС/ Четирите отбора-финалисти в първия семестър на  програмата Panda Labs на WWF посетиха днес „зеления“ магазин на Kaufland в кв. „Горубляне“ като част от обучението им, насочено към разработване на устойчиви бизнес идеи. Иновациите и различните мерки за енергийна ефективност, които намират място и в хипермаркета в Горубляне, допринасят за това Kaufland да спести 3900 тона CO₂ емисии и близо 8 700 000 kWh електроенергия за 2022 година.

„Изборът за „зеления“ ни магазин като място за провеждане на практически обучения, свързани с имплементиране на екологични мерки, не е случаен. Kaufland Горубляне е хипермаркетът, в който са въведени най-широка гама иновации, насочени към намаляване на въглеродния отпечатък и подобряване на енергийната ефективност. В края на годината магазинът ни получи и отличието „Зелена сграда на годината“ от престижния конкурс за архитектура и строителство „Сграда на годината“, подчерта Кремена Георгиева, мениджър „Корпоративни комуникации и CSR“ в Kaufland България и домакин на срещата.

Четирите отбора, които гостуваха на компанията в „Горубляне“, са:

–        отбор „Амазия“, които работят по идея за намаляване на топлинните вълни и превръщане на градовете в по-красиви и уютни места за живот чрез изграждане на вертикални градини на жилищни сгради;

–        отбор „Визия за бъдеще“, които разработват решение за ремонт на пътищата с използване на преработена пластмаса в полагания асфалт;

–        отбор „Вулканичните глухарчета“ с идея за охлаждане на покривните пространства на сградите и справяне с летните горещини чрез система на циркулираща вода и модифициран покрив от отражателен материал;

–        отбор „Bio Life“, които работят за съживяване и модернизиране на сгради „архитектурни призраци“ в селата чрез използване на съвременни енергийни решения и екологични строителни методи.

Глобалната програма на WWF за устойчиви младежки иновации и предприемачество Panda Labs реализира второто си издание у нас с подкрепата на Kaufland България. В първия семестър „Бъдещето на градовете и селата“ се включиха десетки младежи между 15 и 25 години с интерес към науката, технологиите и иновациите от цялата страна. Най-добрите достигнаха до майсторския клас, в който като техен домакин днес се включи и Kaufland.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *