Легендарните лондонски Black Cab стават електромобили

Китайската компания Geely планира голяма инвестиция, с която да превърне производителя на емблематичните лондонски черни таксита, известни като Black Cab, в масов, изцяло електрически бранд за търговски и пътнически превозни средства, съобщава Reuters.

Самата London Electric Vehicle Company (LEVC) също има за цел да разшири своето портфолио от услуги, което включва автомобили, организиращи сами поддръжката си и разпознаващи интересите на своите собственици, за да им помогнат при регистрацията за различни събития.

„Имаме нужда от развито продуктово портфолио. Трябва да направим големи инвестиции по отношение на технологията и инфраструктурата“, коментира главният изпълнителен директор на LEVC Алекс Нан, цитиран от Reuters, и добавя, че „Geely ще направи последователни инвестиции в LEVC, защото това е уникален проект.“

Към днешна дата LEVC работи върху хибриден модел на своето “черно такси”, чиято цена стартира от около 81 500 долара. Той има батерия, осигуряваща 103 км пробег, и бензинови възможности, които увеличават обхвата му до над 500 километра “с един резервоар”. Но бизнесът на компанията беше силно засегнат от пандемията, като дори се наложи да съкрати 140 служители през октомври.

LEVC и Geely ще се стремят да привлекат и други инвеститори към своето портфолио от автомобили с нулеви емисии и ще търсят партньорство с различни автомобилни производители за разработване на нови технологии.

До момента китайската група, която пое пълния контрол над LEVC през 2013 г., е инвестирала над 500 милиона паунда.

През 2021 г. Geely също така инвестира 2 милиарда паунда в нишовия британски производител на луксозни спортни автомобили Lotus. Целта на инвестицията е масово разширяване на производството на спортни автомобили и разработката на SUV и седани от висок клас за Великобритания и Китай, припомня Reuters. Това се очаква да бъде стратегията и за LEVC.

Китайската компания Geely притежава множество автомобилни марки, включително Volvo и – чрез съвместно предприятие с Volvo, Polestar. Zeekr, друга марка от групата, подаде заявление за първично публично предлагане в САЩ миналия месец.

Затова и LEVC може да разчита на производителите от групата, които вече имат електромобили, за да създаде своите модели с класическа визия.

Компанията вече използва информационно-развлекателна система и софтуер, разработени от Volvo, както и волан на шведския производител, което й позволява да намали разходите си за развойна дейност.

Понастоящем LEVC има капацитета да произвежда 3000 “черни таксита” годишно в своята фабрика в Ковънтри. По думите на ръководството на компанията този капацитет “лесно може да се увеличи до 20 000”. Едновременно с това, тя може да разчита и на производството в Китай, както прави Lotus, която произвежда средно около 300 000 автомобила годишно там.

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *