Светослав Кръстев: „Най-красивата гледка на света е от пилотската кабина“

Днес ще ви разкажем за едно момче, сбъднало детската си мечта именно в България. Живял в чужбина, работел в ИТ сферата, но не спирал да копнее да полети високо над планини и океани, да се доближи до звездите и да се любува на пълнолунието докато приближава звездите. Светослав Кръстев не се спира пред нищо, преследвайки успеха. За него думата „провал“ не съществува и го доказва след безброй безсънни нощи над учебниците и книгите, полагайки едни от най-тежките изпити – да стане пилот. Чувството да полетиш е толкова силно, адреналина потича в кръвта ти, че всяко усилие се оказва оправдано. Гледката от пилотската кабина е приказна, изпълваща сърцето и душата. Работата се превръща в хоби и страст. Има разбира се и трудни моменти, за които ще прочетете в интервюто с г-н Кръстев.

– Работил сте в ИТ сферата, какво ви накара така рязко да смените професията и да полетите?

– В интерес на истината първоначално бях стюард в една от най-престижните авиокомании в света. В последствие бях стигнал до момент в живота си, в който чувствах, че имам нужда от промяна, да забавя малко темпото, да се установя на нормална работа и да заживея по-спокоен живот. Тогава започнах в една от най-големите ИТ компании в България и изкарах там няколко години. Оказа се, обаче, че любовта ми към летенето е по-силна отколкото съм предполагал и много скоро авиацията започна силно да ми липсва.

– От къде е тази любов и през какви трудности минахте докато станете пилот?

– Трудно е да се опише с думи, предполагам че любовта винаги се е таяла скрита в мен, просто е чакала подходящия момент да излезе наяве. Пътят към пилотската кабина е осеян с безброй трудности и предизвикателства – изисква се много постоянство, силна воля и непрестанно четене, за да успее човек да придобие всички знания и качества, които изисква тази професия. Не мисля, че човек би се справил успешно с всички тези изпитания, ако няма любов и страст към авиацията.

– Изпитите за пилот са много тежки, имало ли е моменти, в които сте искал да се откажете?

– Не, в нито един момент не ми е минавала мисълта да се откажа. Дори напротив, колкото по-трудно ставаше обучението, толкова повече ме мотивираше да полагам допълнителни усилия, за да успея. Ако човек силно желае да постигне нещо, не мисля че има пречка, която би могла да го спре, стига да го желае истински.

Светослав Кръстев

– Разкажете ни малко повече за професията ви, имал ли сте интересни случки?

-Да си пилот е много динамична професия. Всеки ден е различен от предходния и винаги крие изненада. Едно от многото преимущества на тази професия се крие в нейното разнообразие: екипажът никога не е един и същ, дестинациите са различни, а гледката от високо, особено по време на изгрев или залез е несравнима.

Всичко това, разбира се, идва със своята цена – ставане за полет в ранните часове на деня, често пъти преди 04:00 ч сутринта, както и прибиране от нощни полети рано сутрин.
Страшните и опасни случки се случват основно в тренажора, по време на обучение, което за всеки пилот, е на всеки шест месеца и има за цел да ни държи подготвени, доколкото е възможно, за каквато и да е непредвидена ситуация.
Какво е чувството, когато приземявате самолета и виждате колко бързо се спуска към земята, не Ви ли е страх?

– Страх – със сигурност не. Чувството е комбинация от адреналин и вълнение, това е една от най-динамичните фази на полета, в която се изисква много концентрация, тъй като всичко се случва много бързо и самолета е близо до земята.

– Коя е най-красивата гледка, която сте виждал през кабината на самолета?

– Това е много труден въпрос. Не е лесно да се сравнят изгревите над морето със залезите на фона на планински пейзаж или пълнолуние в ясна нощ, в небето обсипано със звезди.

Не мога да кажа коя е най-красивата гледка, но със сигурност знам, че тя е от пилотската кабина.

– Имал ли сте опасни ситуации по време на полет?

– За своя огромна радост – досега не съм имал реална опасна случка, по време на истински полет, като изключим силните летни бури, през които понякога се налага да прелетим. За почти всяка извънредна ситуация има изградена процедура, която трябва да се следва. Доброто познаване на системите на самолета и процедурите е ключово за запазване на самообладание в подобни ситуации.

Защо избрахте да се реализирате в България?

– Животът в чужбина ми показа, че не всичко на този свят е пари. Човек трябва да прави своя избор според приоритетите, които има. За мен живота в България предлага това, от което имам нужда и което ценя най-много – семейство, приятели, красива природа и свободен начин на живот.

Сбъднахте детската си мечта. Какво бихте посъветвали младите, които не вярват, че може да се реализира човек у нас?

– Идеята, че в чужбина всичко става лесно, а в България – не, е доста нереалистична. Бих ги посъветвал да подредят приоритетите си, да си набележат цел и с усилие и постоянство да работят в посока към постигането на тази цел, не е нужно да напускат България, за да успеят.

Коя е следващата стъпка, към която се стремите?

– Следващото стъпало в моята кариера е, от втори пилот да стана командир на самолет. Разбира се, до тогава има още доста време, тъй като първо трябва да натрупам необходимия опит.

Кой е добрият пример, който бихте искал да дадете?

– В днешно време е трудно да дадеш добър пример, но пък е много лесно да получиш критика. Може би примерът, че човек може да постигне това, за което мечтае и то в България, без да има зад гърба си богато семейство или връзки. Погледнато отстрани всяко нещо изглежда по-лесно, отколкото е всъщност, но това което разграничава успелия от неуспелия човек, е че първият никога не се отказва и винаги намира начин да преодолее трудностите.

Сибила Кусева

Ако и Вие сте или имате познати, които са успешни и искате да разкажем за Вас, можете да се свържете с нас – [email protected]

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *