Катедра „Медии и обществени комуникации“ празнува 15 години с мащабно изследване на медийната грамотност

По повод 15 години от създаването на катедра „Медии и обществени комуникации“ – УНСС и придобиването на статут на катедра на ЮНЕСКО „Медийна и информационна грамотност и културни политики за устойчиво развитие“ беше представена колективната монография „Медийна грамотност“. Форумът бе открит от доц. д-р Стела Ангова, ръководител на катедрата. Официално приветствие от академичното ръководство на университета поднесе ректорът проф. д-р Димитров.

Ние успяхме да защитим своето присъствие в образованието по медии и обществени комуникации, журналистика, връзки с обществеността, културни индустрии и продуцентство. Може да се похвалим с качествено развиване на професионално направление обществени комуникации и информационни науки в УНСС“, каза доц. Ангова.

За тези години катедра „Медии и обществени комуникации“ се утвърди като един от най-авторитетните стожери за развитие на журналистиката и медийната култура в страната. Вие доказахте, че катедрата има не само образователна мисия, но и мисия да възпитава знаещи и мислещи хора, които с професионализъм и развитото чувство за справедливост да отразяват обществените събития или да работят като ПР специалисти. Пожелавам на катедрата все така да бъде предпочитана от най-добрите кандидат-студенти и в нея да се обучават талантливи и амбициозни млади хора.“, каза в словото си проф. Димитров.

Той сподели, че се чувства почти като част от катедрата, тъй като почти всеки ден контактува с медиите, а през 1984 г. е публикувал и статии във вестник „Икономист“. „Всички имаме нужда от обучение по медии и комуникации, защото е много важно какво ще кажем и как ще го кажем“, допълни Ректорът.

Доц. д-р Стела Ангова открои в началото значимите постижения, които катедрата е постигнала за тези 15 години, както и дейността, свързана с медии и комуникации в УНСС, преди катедрата да е създадена:

15 години катедра „Медии и обществени комуникации“, но според архивите още от

1982 г. в УНСС има икономическа журналистика и може да се каже, че катедрата е наследник на катедра „Икономика, организация и управление на извън производствената сфера“, впоследствие катедра „Управление на социално-културните дейности“;

За 15 години са обучени около 1500 студенти;

За 15 годинидесетки успешно завършили проекти по важни научно изследователски теми, университетски и международни, проекти по „Хоризонт 2020“ и по Еразъм+;

За 15 години – изградена стабилна партньорска мрежа с европейски университети и с университети в България, както и със средни училища;

20 години от създаването на специалност „Икономика на масмедиите“ – това е първата медийна специалност, сега се казва Медия икономика“;

100 години от първия вестник на Свободния университет за политически и стопански науки /негов наследник е сегашният вестник на УНСС/, в чието списване активно участва катедрата чрез преподаватели и студенти;

От 2022 г. катедра „Медии и обществени комуникации“ придоби статут за катедра на ЮНЕСКО по медийна и информационна грамотност и културни политики за устойчиво развитие.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *