Какво ще стане с ваучерите в лева при въвеждане на еврото?

Ваучери в лева – какво ще стане с тях, ако не са използвани до въвеждането на еврото? Това е един от въпросите за еврозоната, на които Българската народна банка и Министерството на финансите отговарят, пише сайтът businessnovinite.bg.

Целевата дата за въвеждане на еврото се отложи с година, но подготовката за членството продължава. В това допълнително време, БНБ и финансовото министерство се надяват да отговорят на най-честите въпроси, които потребителите у нас си задават по пътя към еврото.

Ето някои от тях:

Ако закупя ваучер за подарък, малко преди датата на въвеждане на еврото и той остане неизпозлван до тази дата, ще бъде ли загубен?

От БНБ и финансовото министерство отговарят, че пощенските марки, лотарийните игри с предварително определен резултат, талоните за отстъпка и купоните на стойността на върнати стоки, както и ваучерите за подарък или храна, които са били в продажба преди датата на въвеждане на еврото  у нас, ще могат да се използват и след датата на приемането на еврото у нас. Те ще могат да се ползват до изтичане на срока им или до изчерпване на наличностите. Стойността в левове ще се обръща в евро според фиксирания курс у нас.

Кой ще следи за измами и ще санкционира за злоупотеби?

Българската народна банка и Комисията за финансов надзор, в съответствие с правомощията им, ще осъществяват контрол за спазване изискванията от поднадзорните им лица – банки, застрахователни и пенсионни дружества и др.

Основни органи по отношение контрола и санкционирането на злоупотребите от страна на търговците, свързани с въвеждането на еврото, ще бъдат: Комисията за защита на потребителите (КЗП), Комисията за защита на конкуренцията, Националната агенция за приходите (НАП) и сектор „Икономическа полиция“ към МВР. Всеки гражданин ще има право да подаде сигнал за нарушения до КЗП или до съответния контролен орган.

Търговците, които умишлено нарушават правилата за преобразуване или закръгляване, ще бъдат санкционирани съгласно действащото законодателство.

Къде ще мога да сигнализирам, ако се сблъскам с некоректни търговци?

Сигналите ще могат да се подават чрез интернет страницата на Комисията за защита на потребителите, на страницата за еврото, както и чрез безплатната телефонна линия за еврото, която ще бъде открита 6 месеца преди датата на въвеждане на еврото.

standartnews.com

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *