Производител: Масово тъпчат продуктите с вода, за да получат по-голяма печалба

Множество хора използваха почивния ден, за да посетят Фермерския пазар, който се провежда до НДК. Посетителите бяха впечатлени от разнообразието на домашни продукти, както и от богатия избор от ръчноизработени аксесоари и бижута, предаде репортер на БГНЕС.

Фермерският пазар посрещна своите посетители с разнообразие от вина, билки, млечни продукти, мед, и пчелни продукти, ядки, както и множество бижута, аксесоари, натурална българска козметика, ароматни свещи и редица други продукти.Един от земеделските производители обясни пред БГНЕС, че има 100 декара лозови насаждения, от които произвежда грозде и предлага различни видове вина. „Предлагаме вино от последна реколта, както и отлежали в бъчви“, посочи Илиян Габровски. Той отбеляза, че няма конкретно вино, което да се купува най-много, защото всеки клиент има различен вкус. „Има хора, които обичат бели вина, други червени вина, някои розета, по-ароматни вина, други стари вина. По-младите вина са по-евтини, по-старите вина са по-скъпи“, уточни той.

„Вината са скъп продукт и има много разходи по отглеждане на лозята“, обясни Габровски и уточни, че при формиране на цената на виното не влиза само само себестойността на самата суровина и трудът, който влиза в продукта. „Във винопроизводството цената се определя и от избата, традицията, региона, и маркетинга и рекламата“, добави земеделския производител. Габровски посочи, че те произвеждат вино от 500 години. „Аз съм наследник на винарска фамилия, дядо ми се е занимавал с винопроизводство, и аз продължавам неговия занаят“, отбеляза той.

По отношение на това дали според него веригите слагат висока надценка на продуктите, Габровски посочи: „Има надценка. Аз съм производител и разходите в производството са доста, но и има надценка. Търговците имат големи разходи по реализацията и си слагат по-голяма надценка от тази, която се говори за 10-20%, защото пазарът е малък. Пазарът е свит и няма това текучество на стокооборота“, обясни той и добави, че с рекламна стратегия големите търговски вериги също са обърнали тенденцията. „Те от винарството или от друго място го видяха, и го прилагат в продукти за масова консумация, които са основни хранителни продукти. Виното е луксозен продукт, при него може да има по-голяма надценка, защото там има традиции във винопроизводството и самата цена на виното. Продукти, които са за масова консумация като хляб, олио, месо, сирене, мляко, там ги купуват евтино, пускат ги скъпо, правят се отстъпки, и те пак печелят при направени отстъпки 50%. Там е сбъркана търговията нещо с надценките“, категоричен е земеделският производител.

Той коментира и информационния сайт, който служебното правителство направи, за да се представят цените на основните хранителни продукти от суровина до краен продукт в магазина. „Цената не е само това, което е обявено. В една цена влиза и качеството на продукта. Много е занижено качеството. В голям процент от продуктите, които са на пазара, имат колкото може повече вода. От водата се печели най-много, колкото повече процента вода има в един продукт, толкова печалбата е по-голяма. Няма качество на продуктите“, подчерта той и добави, че много производители в България слагат калций в сиренето. /БГНЕС

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *