Pepsi сменя логото си

Ако някой ви помоли да нарисувате логото на Pepsi по памет, какво бихте нарисували? Кръг с червени, бели и сини ивици, които са емблематични за марката, и вероятно думата „Pepsi“ в него.
Или поне така правят повечето хора в проект на Pepsi, целящ да измери популярността на бранда – те поставят думата „Pepsi“ в кръга. Но сегашното лого на компанията всъщност не изглежда така. В него името на марката всъщност е встрани от кръгчето.
Но това няма да е така още дълго.
„Не можехме да пренебрегнем подобно прозрение“, казва Мауро Порчини, главен дизайнер на PepsiCo, пред CNN. „Вместо да го отхвърлим, решихме да го приемем.“

В тон с това разбиране, в началото на седмицата Pepsi представи ново лого и брандинг, които ще бъдат въведени в Северна Америка тази есен и в световен мащаб през следващата година. То много прилича на версията от 90-те години на миналия век, която изглежда се е запечатала в съзнанията на хората, ако се съди от гореописания проект, но с нови елементи, които го правят “по-модерно”, включително различен шрифт и цвят на шрифта, както и нова рамка.

Промените имат за цел не само да съответстват по-добре на спомените на хората, но и да привлекат вниманието към линията на Pepsi без захар – ключова част от плана за растеж на компанията.
Pepsi съществува от 125 години и обновява логото си постоянно. Настоящата визуална идентичност е въведена през 2008 г., но явно и нейният срок на годност е изтекъл.
Не е необичайно компаниите да променят външния си вид, за да останат актуални, отбелязва Тим Калкинс, професор по маркетинг в училището по мениджмънт „Келог“ към Северозападния университет, цитиран от CNN, и добавя: “Но те трябва да внимават да не разклатят прекалено много лодката. Големите промени рискуват да объркат клиентите”.
В случая с PepsiCo обаче той е категоричен, че за „марки, които имат дълга история, използването на носталгични образи може да бъде „много силно“.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *