Spotify влезе в ушите на потребителите, сега се насочва към очите им

Spotify отдавна е платформа, която се развива по-бързо, отколкото личните ни музикални вкусове. Пример за това е последният инструмент, представен от платформата – “диджей с изкуствен интелект в джоба ни”.
За да затвърди това впечатление, тази седмица гигантът в стрийминг услугите обяви нещо, което главният изпълнителен директор Даниел Ек определя като най-голямата промяна в платформата от десетилетие насам, или “редизайн, който ще превърне приложението, започнало като пространство за слушане на музика, в приложение, което включва видео”.
На пръв поглед това прилича на поредния опит на едно приложение да “канибализира” конкурентите си по начина, по който Instagram го направи със Snapchat, а след това и TikTok последва примера му. Но въпреки че тази новина може да звучи като опит на Spotify да взаимства от бизнес модела на TikTok, анализаторите посочват, че стрийминг платформата най-вероятни има различни намерения.
Вместо да вкарва безкраен поток от съдържание в телефоните на потребителите, тя е създадена с цел да им осигури достъп до ново съдържание, което те биха харесали и запазили в плейлистата си. Или поне биха се ангажирали с него за известно време.

Spotify посочва, че компанията разполага с данни, които показват, че потребителите се превръщат в “отдадени фенове“, ако дадено съдържание има визуализация. Затова платформата, която и досега даваше възможност за видеоклипове към песните и подкастите, въвежда редизайн, който извежда визуалното съдържание на водещо място.

Подобен ход, обясняват от Wired, цитирайки Саймън Дайсън, анализатор на музикално и цифрово аудиосъдържание в Omdia, може да помогне на Spotify да се открои на фона на конкурентите си на пазара на аудио стрийминг.
И това се случва в момент, в който пазарът на стрийминг услуги е в процес на трансформация. Той е достигнал точка на насищане и дялът на Spotify бавно, но устойчиво намалява, въпреки че платформата остава най-популярната услуга в сектора. През последните месеци на 2022 г. тя добави 33 милиона активни месечни потребители и отбеляза ръст на приходите си от 18% на годишна база, като подкастите са основният ѝ източник за приходи от реклама.
Spotify инвестира стотици милиони долари в подкасти, включително в сделка с Джо Роган, за която се твърди, че е на стойност над 200 млн. долара. Компанията очаква подкастите да имат по-висок марж на печалба от музиката, така че преориентацията на приложението към визия, която ще наблегне на видеосъдържанието, изглежда неизбежна, категорични са от Wired.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *