Рошпака издига „Стълба към сърцето“ ни с 22 картини в галерия „Париж“

Точно преди двадесет години, през април 2003 г., галерия „Париж“ отвори врати на малката уличка „Париж“ с изложбата „Сътворение на човека“ на художничката Юлия Станкова. Така галерията започна своя дълъг и нелек път на изграждане и доказване в света на изкуството. И ето сега, вече на друга улица, но с все същото име, галерия „Париж“ започва поредица от изложби, с които да ознаменува своя юбилей, научи ДУМА от галеристката Надя Павлова.

„Стълба към сърцето“

Първата от тях е на Росен Рашев-Рошпака, който от самото начало e автор на галерията, и на когото това ще бъде четиринадесетата самостоятелна изложба в пространството на галерия „Париж“. Заглавието е емблематично – „Стълба към сърцето“, защото картините на Росен винаги са били едни стълби към сърцата на хората и така е влязъл в много души и умове.

Експозицията се състои от двадесет и две картини, като шест от тях са рисунки с акварел и молив. Не всички произведения са нови, има и преработени по-стари картини, които сега изгряват с нови цветове и зазвучават по един по-различен начин.

Зрителите ще навлязат отново в така обичания свят на Рошпака, който, както винаги, е населен с митични и странни същества, които обаче говорят на нашия език и ни изпращат напълно човешки и доста дълбоки послания. „Добрият цар с голямото сърце“ е вечно царуващият в тази вселена, а около него хвърчат магарета, еднорози, котки, врабци, риби и лисици. Има си и хора, които винаги са хванати за ръце и често помежду си държат по една малка рожбичка. И за всеки случай има по две антени на планетите – сърца, за да е сигурно, че ще уловят любовта, която плува из въздуха. Големите усмихнати глави надничат от всички ъгли, а един зелен козел ни поздравява с добродушното си човешко лице.

„През морето на живота“

Специфичната техника на автора – шиене (с памучен или ленен конец) на основния сюжетен контур, присъства както в повечето платна, така и в голямоформатните му акварели и рисунки. В няколко творби проличава и едно ново търсене на художника – чрез фактури от пясъчна моделинова паста върху платно да се постига усещането за скални рисунки или керамики, изпълнени в монохромната гама, разказва Надя Павлова.

Картините може да се разгледат до 18 април, както на живо в салона на ул. „Цар Самуил“ 47, така и онлайн в сайта на галерия „Париж“.

 

 

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *