Защо Berkshire на Уорън Бъфет инвестира в Paramount?

В американската медийна група Paramount Global големите инвестиции в стрийминг бизнеса очевидно оказват натиск върху печалбата. Ето защо главният изпълнителен директор Боб Бейкиш иска да подобри значително рентабилността чрез преструктуриране на подразделението.

Когато става въпрос за участията на Berkshire Hathaway, конгломератът, управляван от инвестиционната легенда Уорън Бъфет, вниманието обикновено е насочено към големите компании, например Apple, Bank of America, Chevron и Coca-Cola. Неотдавна обаче една малка компания предизвика вълнение, след като Berkshire увеличи дела си в Paramount Global с 2,4 млн. акции през четвъртото тримесечие. Очевидно Бъфет и колегите му харесват преструктурирането в Paramount. Със своите 15,4% Berkshire вече е най-големият акционер в американската медийна група, пише анализаторът на френската BNP Paribas Едмънд Хайд.

Paramount е един от водещите световни конгломерати в областта на медиите, стрийминга и развлеченията. Тя е създадена през 2019 г. от сливането на CBS Corporation и Viacom, преди да промени името си на Paramount Global през февруари 2022 г. Портфолиото ѝ включва телевизионната и радиомрежа CBS, компанията за филмови продукции Paramount Pictures, която отново извади блокбъстъра „Топ Гън: Маверик“, Nickelodeon, MTV и доставчика на стрийминг Paramount+.

През 2022 г. приходите на групата са се увеличили с 5% до 30,2 млрд. долара. Вярно е, че приходите от телевизионни предавания са намалели с 4% до 21,7 млрд. долара поради спада на приходите от реклама и по този начин на нея се падат 72 на сто от приходите на групата. Това обаче бе компенсирано напълно от силния ръст в стрийминга до 4,9 млрд. долара и във филмовия бизнес до 3,7 млрд. долара.

Въпреки това, главно поради големите инвестиции в сектора на стрийминга, коригираната печалба преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация (Ebitda) се срина с 26% до 3,3 млрд. долара.

От друга страна, окуражаващ е фактът, че броят на клиентите на Paramount+ се е увеличил с рекордните 9,9 млн. през четвъртото тримесечие и в края на годината е общо около 56 млн. При представянето на данните за 2022 г. в средата на февруари главният изпълнителен директор Боб Бейкиш многократно подчерта, че през настоящата година ще бъде отбелязан пикът на инвестициите в Paramount+ и показа как възнамерява да осигури значителен ръст на печалбата на групата през 2024 г.

Интеграция за подобряване на рентабилността

На първо място в плановете е Paramount+. Групата планира да интегрира програмите на кабелната мрежа Showtime в Paramount+ през третото тримесечие и да преименува услугата на Paramount+ with Showtime в САЩ. Това ще позволи на клиентите да имат достъп до цялото съдържание на Paramount+ и Showtime, като филми, спортни предавания на живо и събития. В същото време цената ще бъде повишена от 9,99 на 11,99 долара. Освен това цената на началния абонамент без Showtime ще се увеличи от 4,99 на 5,99 долара. В чужбина стрийминг бизнесът ще се развива предимно чрез сътрудничество, както наскоро във Великобритания с мобилната компания Three. Sky Showtime тръгна в България през декември с предложение за „Абонамент на половин цена за цял живот“ – 3,99 евро на месец.

Очаква се сливането в САЩ да намали значително разходите за съдържание – т.е. филми и предавания – и свързаните с тях разходи за реклама. „Казано по-просто, една услуга означава по-малко съдържание за привличане и задържане на клиенти, отколкото две независими услуги“, заяви главният финансов директор Навин Чопра.

Бейкиш също така очаква рекламният бизнес в САЩ да се възстанови през втората половина на 2023 г. Бизнесът в чужбина обаче остава слаб и възстановяването там също ще бъде по-слабо, каза той.

„Изпълнението на плана ни за 2023 г. ще положи основите за връщане към значителен ръст на приходите през 2024 г.“, каза Бейкиш. Анализаторите прогнозират, че макар че печалбата на акция ще се срине до 0,93 долара през настоящата година, през 2024 г. се очаква тя да се изстреля нагоре до 1,71 долара, което ще бъде точно нивото от 2022 г.

Дали Бъфет ще се радва на тази инвестиция през следващите месеци зависи от това дали няма рецесия в САЩ и дали всичко с преструктурирането на Paramount+ ще мине гладко.

 

 

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *