Маратонки, тетрис, лют чипс. Световни брандове стават кинозвезди

Когато един продукт стане световноизвестен, хората започват да го приемат за даденост. И в един момент на потребителите, особено на по-младите, им се струва, че винаги е имало маратонки, лаптоп, айфон, фейсбук и безжични слушалки.
Истината обаче е друга. Всяка една марка е извървяла дълъг път от създаването си до налагането ѝ като лидер на пазара. И зад тази марка стоят хора със своите предимства и недостатъци, ежедневните си борби, победи и разочарования. През тази година Холивуд предлага на зрителите няколко такива истории.
Още в самото началото се поставя етичният въпрос трябва ли филмовата индустрия да прави захаросани сюжети за милиардни корпорации, които, както е известно, не са най-харесваните на света. Освен това, когато разказваш историята на някаква вредна храна (като лютия царевичен чипс) трябва да си наясно, че я промотираш, независимо дали искаш. От друга страна обаче е интересно да се знае откъде и как са се появили продуктите, които употребяваме ако не всеки ден, то доста често.
Tetris
Tetris разказва историята на популярната игра, завладяла света в началото на века. Тя е създадена в бившия Съветски съюз от трима инженери в компютърния център на Московската академия на науките. Правата върху Тетрис в крайна сметка получава само Алексей Пажинтов.
Играта е създадена през 1984 г. Дълго време обаче почти никой не знае за нея. Едва години по-късно, балгодарение на усилията на един чужденец и на необятния американски пазар, Тетрис ще завладее света. Преди това обаче всички, замесени в тази история, ще преминат през доста премеждия.
AIR
В този филм Бен Афлек режисира себе си и най-добрия си приятел Мат Деймън, с когото в миналото са пожънали не един и два успеха.
AIR проследява създаването на един от най-популярните продукти на спортния гигант Nike – AirJordan. Да, това са онези спортни обувки, от които май всеки уважаващ себе си тийнейджър има поне един чифт.
Годината на действие отново е 1984 г., а Nike не са в особено добра форма откъм популярност и продажби. Тогава е нает героят на Деймън, който се заема с разработването на нов продукт.
Останалото е във филма. Само за информация – още първата година продажбите на AirJordan надхвърля неколкократно очакванията, заложени от компанията.
Flamin’ Hot 
„Много люти!“ „Ама как люти? Добре или зле?“ Тези въпроси са ключови за историята за създаването на лютия царевичен чипс на Cheetos. Този филм вече срещна сериозна критика, защото запознати смятат, че невярно за автор лютата храна е посочен Ричард Монтанез, чистач в компанията.
Лентата е режисьорският дебют на Ева Лонгория. Историята на Монтанез е американската мечта в най-чистия ѝ вид – беднякът, станал милионер благодарение на една идея. Официално обаче не е признато, че той е създателят на лютия продукт на Cheetos.
Cheetos само условно може да се нарече чипс. Всъщност нито има тази форма, нито пък е направен от картоф, а от царевица. Между другото един от начините за ядене на това люто нещо е със сирене, опаковано в бутилка. Вадиш едно от пакета, слагаш сирене върху него и дъвчеш. И става страшно.
BlackBerry
Преди да има Iphone имаше BlackBerry. И в началото на века този телефон със странна клавиатура бе в ръцете на всеки, който смяташе себе си за модерен, технологичен, а и богат човек. Триумфът на BlackBerry бе сравнително кратък, защото след това Apple завладяха света.
Но това не означава, че зад създаването му не стои интересна история. Тя е разказана в едноименния филм, който трябва да излезе на екран през тази година.
За разлика от американските технологични гиганти като Apple и Motorola, BalckBerry е канадска компания, която пробива на пазара в края на 90-те. Естествено, за да се случи това освен талантливи инженери с новаторски идеи трябва и човек, който знае как и на кого да продава продукта, за да спечели милиони. Точно тази история е разказана в BlackBerry.

 

 

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *