Погледнете отблизо който и да е чифт очила – лещите на почти всички модели са леко изпъкнали, като разширение на самото човешко око.
86-годишната марка Ray-Ban е на път да обърне този стандарт отвътре навън, създавайки това, което компанията нарича първата вдлъбната леща.
Дизайнът на лещите в новата колекция Reverse е опит слънчевите очила да пасват на повече лица, казва Федерико Буфа, директор за лицензиране на продуктовия стил в отдела по научноизследователска и развойна дейност на EssilorLuxottica, компанията майка на Ray-Ban.
„Тъй като лещите Ray-Ban Reverse следват естествената извивка на скулите, очакваме да се харесаме на по-универсална аудитория“, добавя той, цитиран от Fast Company.
Новите лещи вече се предлагат в четири стила рамки на Ray-Ban, като цените на дребно започват от $185.
Ефектът е по-изразен в някои стилове, отколкото в други, като е особено видим в класическата рамка Aviator.
Ray-Ban
Обръщането на кривата на лещата изисква изключително прецизна система за 3D моделиране, според Буфа. „Имаме авангарден инженерен
процес, който постига перфектен баланс между предната и задната повърхност, за да не изкриви зрението“, казва той.
Ray-Ban
Вдлъбнатите лещи също така се разглеждат като подобрение на изживяването, давайки по-ясна гледка към света наоколо, посочва още Буфа, но добавя, че това което в крайна сметка ще привлече потребителите е естетическия пробив в дизайна.