Отличиха най-добрите журналисти в света с „Пулицър“

От 1917 г. насам наградите „Пулицър“ се присъждат на най-добрите в областта на журналистиката и изкуствата.

Вече са ясни носителите на наградата „Пулицър“ за 2022 г. Euronews публикува разпределението на лауреатите в 15 категории в областта на журналистиката и 8 в областта на изкуствата – с акцент върху книгите, театъра и музиката.

Онзи, който е награден за журналистика в обществена полза, получава златен медал. Другите получават награда от 15 000 долара.

НАГРАДИ ЗА ЖУРНАЛИСТИКА

Журналистика в обществена полза – Associated Press

Екип от четирима репортери на Associated Press печели наградата за това, което Пулицър определи като „смел репортаж“ от обсадения град Мариупол за избиването на цивилни граждани при нахлуването на Русия в Украйна.

Екипът на AP от Мариупол включва видеожурналиста Мстислав Чернов, фотографа Евгений Малолетка и видеопродуцента Василиса Степаненко на място в обсадения град, както и репортера Лори Хинант в Париж.

Извънредна новина – Los Angeles Times

Служителите на Los Angeles Times публикуваха тайно записан разговор между служители на градската управа на Лос Анджелис, който включваше расистки коментари, а след това последва силна обществена реакция и задълбочено отразяване на отзвука от материала.

Разследващ репортаж – The Wall Street Journal

Поредицата „Капиталови активи“ на The Wall Street Journal анализира инвестициите на около 12 000 федерални служители и техните семейства в периода 2016-2021 г. Изданието събира и анализира данни за около 850 000 финансови активи и над 315 000 транзакции.

Обяснителен репортаж – Кейтлин Дикерсън, The Atlantic

Кейтлин Дикерсън от The Atlantic провежда над 150 интервюта като част от 18-месечно разследване на политиката на „нулева толерантност“ на бившия президент Доналд Тръмп за разделяне на деца на границата.

Местен репортаж – AL.com, Mississippi Today

В тази категория има двама победители.

Репортерите на AL.com, Бирмингам, спечелиха за поредица от истории, разкриващи злоупотреби на полицията в град Бруксайд.

Поредицата „Задкулисието“ на репортера на Mississippi Today Анна Улф описва как щатски служители са похарчили неправомерно милиони от социални помощи, които е трябвало да помогнат на някои от най-бедните хора в САЩ.

В един от случаите Улф пише как бившият губернатор Фил Брайънт и легендата на NFL Брет Фавър са работили заедно, за да насочат поне 5 млн. долара от държавните средства за социални помощи за изграждането на нов волейболен стадион в Университета на Южен Мисисипи, където дъщерята на Фавър играе този спорт.

Национален репортаж – Каролин Китчънър, The Washington Post

Каролин Китчънър от The Washington Post отразява последиците след решението на Върховния съд да отмени е знаковото юридическо решение в процеса „Роу срещу Уейд“ издадено на 22 януари 1973 г., което отменя закон от Тексас, забраняващ абортите, ефективно легализирайки процедурата в САЩ.

Съдът приема, че правото на жена на аборт е имплицитно в правото на личен живот, защитено от 14-та поправка към Конституцията. Преди това абортите са били незаконни в голяма част от страната от края на 19 век.

Журналистиката от The Washington Post отразява как отмяната на това решение има пряко въздействие върху живота на жените от Тексас.

Международен репортаж – The New York Times

Служителите на The New York Times спечелиха награда за отразяването на руската инвазия в Украйна, включително разследване на смъртните случаи на украинци в град Буча.

Публицистика – Ели Саслоу, The Washington Post

Ели Саслоу спечели за това, което „Пулицър“ нарече „въздействащи индивидуални разкази“ за хора, които се борят с пандемията, бездомността, пристрастяването и неравенството в Съединените щати.

Фотография на извънредни събития – Associated Press

Екип от фотографи на AP спечели „Пулицър“ за „уникални и ексклузивни“ снимки от първите седмици на войната в Украйна.

Художествена фотография – Кристина Хаус, Los Angeles Times

Кристина Хаус от „Лос Анджелис Таймс“ спечели за „интимния поглед“ към живота на бременна 22-годишна жена, която живее на улицата в палатка.

Тя беше част от поредица, наречена „Най-добрите в Холивуд“, която разглежда живота на три жени без жилище.

Коментарна журналистика – Кайл Уитмир, AL.com

Кайл Уитмайър от AL.com, Бирмингам, спечели за „State of Denial“, поредица от, както наричат „Пулицър“, „премерени и убедителни колони“, които документират как наследството на Конфедерацията в Алабама все още е актуално.

Критика – Андреа Лонг Чу, New York Magazine

Андреа Лонг Чу от New York Magazine е отличена за рецензии на книги, които използват „множество културни лещи“, за да изследват обществени проблеми.

Редакционен анализ: Miami Herald

Екип автори от Miami Herald спечелиха наградата за „Неизпълнени обещания“ – поредица от редакционни статии, посветени на неуспеха на държавните служители във Флорида да осигурят финансирани от данъкоплатците удобства и услуги, които отдавна са обещани на жителите.

Репортаж с илюстрации и графики – Мона Чалаби, The New York Times

Сътрудничката на New York Times Мона Чалаби спечели за илюстрации, които съчетават статистически данни с анализ, за да помогнат на читателите да разберат огромното богатство и икономическа мощ на основателя на Amazon Джеф Безос.

Аудио журналистика – Gimlet Media

Наградата беше присъдена на екипа на Gimlet Media, по-специално на Кони Уокър, чийто материал „Откраднато: Майкъл“ за разследването на проблемното минало на баща ѝ разкрива по-широка история за злоупотреби със стотици деца от коренното население в пансион в Канада.

НАГРАДИ ЗА ИЗКУСТВО

Художествена литература – „Демонът Медна глава“ от Барбара Кингсолвър; „Доверие“ от Ернан Диас

Наградата „Пулицър“ за художествена литература беше присъдена на два романа: „Demon Copperhead“, модерна преработка на класическия „Дейвид Копърфийлд“ на Дикенс от Барбара Кингсолвър, и „Trust“ на Ернан Диас, новаторски разказ за богатство и измама, чието действие се развива през 20-те години на ХХ век в Ню Йорк.

За първи път в 105-годишната история на категорията „Пулицър“ се присъждат награди за две художествени книги.

Драма – „Английски“ на Саназ Туси

Комисията на „Пулицър“ приветства „Английски“ на Саназ Туси като „Тихо въздействаща пиеса за четирима възрастни иранци, които се подготвят за изпит по английски език в училище близо до Техеран. Семейните раздели и ограниченията за пътуване ги карат да научат нов език, който може да промени тяхната идентичност, но и да представлява нов живот“.

Туси е американски драматург от ирански произход от Ориндж Каунти, Калифорния, който завършва магистърска степен в Нюйоркския университет.

Сред другите ѝ творби са „Wish You Were Here“.

История на САЩ – „Властта на свободата: Сага за съпротивата на белите срещу федералната власт“ от Джеферсън Коуи

Джеферсън Коуи спечели наградата за история за книга, която комисията описва като „резонен разказ за окръг Алабама през XIX и XX век, оформен от колониализма на заселниците и робството“, който илюстрира еволюцията на превъзходството на белите.

НЕФантастика – „Името му е Джордж Флойд: животът на един човек и борбата за расова справедливост“

Книгата на двама репортери от Washington Post е „интимен, завладяващ портрет“ на Джордж Флойд – човекът, чието убийство от полицай в Минеаполис през 2020 г. предизвиква международно движение за расова справедливост.

Биография – „Дж. Едгар Хувър и създаването на американския век“, автор Бевърли Гейдж

Наградата беше присъдена на „дълбоко проучената и нюансирана“ биография на дългогодишния директор на ФБР Дж. Едгар Хувър.

Мемоари или автобиография – „Остани верен“ от Хуа Хсу

Мемоарите на Хуа Хсу спечелиха тази категория за „елегантен и прочувствен разказ за съзряването“, съобщават от „Пулицър“.

Поезия – „После войната: Избрани стихотворения, 2007-2020“, Карл Филипс

Поезията на Карл Филипс спечели за „майсторска колекция, която е хроника на американската култура“.

Музика – „Omar“ на Рианън Гидънс и Майкъл Абел

„Omar“ е новаторска и завладяваща опера за поробени хора, доведени в Северна Америка от мюсюлмански страни. Премиерата се състоя през май миналата година на фестивала „Сполето“ в Чарлстън, Южна Каролина.

 

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *