Ще плащаме по-малка такса за административни услуги по електронен път

Парламентът прие на първо четене законопроекта на Министерския съвет за изменение на Закона за електронното управление. 

С промените се въвеждат общи правила за водене на регистри в електронна форма. Регламентира се и Информационна система за централизирано изграждане и поддържане на регистри, която се създава и поддържа от министъра на електронното управление.

Административните органи ще трябва да приведат в съответствие регистрите си до 31 март 2024 г., се посочва в доклада на парламентарната комисия по електронно управление и информационни технологии. Друга част от измененията е насочена към улесняване на гражданите и бизнеса при използването на електронните административни услуги. Задължават се административните органи да предоставят административните услуги по електронен път с намалена такса спрямо таксата за присъствено заявяване и предоставяне. Заложено е минималният процент на намаление на таксата да е 10 на сто.

 

istock
istock

 

Предвижда се също за предоставяне на административни услуги по електронен път да не се изисква прилагане на документ за платена такса в случаите, когато таксата е платена по електронен път.

Уреждат се по-детайлно начините за електронна идентификация. Предвижда се административните органи да изпращат уведомления по електронен път за изтичащи срокове за документи.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *