Какво означава за геймърите блокирането на най-голямата сделка в историята на технологичната индустрия?

След като британските власти блокираха опита на „Майкрософт“ (Microsoft) да придобие една от водещите компании в света за видеоигрите, геймъри от България и от много други страни се питат – как ще се отрази това на тяхното хоби, за някои от които то е и професия.

 

Британските власти блокират сделката на „Майкрософт“ за „Активижън Близърд“

В края на април британските регулаторни органи не позволиха на технологичния гигант да купи фирмата „Активижън Близърд“ (Activision Blizzard) за 68,7 милиарда долара, тъй като се опасяват, че сделката би нарушила правилата на конкуренцията на пазара на онлайн компютърните игри.

Ако сделката беше одобрена, „Майкрософт“ щеше да придобие правата върху легендарни заглавия като „Кол ъф дюти“ (Call of Duty), „Диабло“ (Diablo) и „Уърлд ъв уоркрафт“ (World of Warcraft), създадени от „Активижън Близърд“.

Придобиването на компанията трябваше да осигури ексклузивен достъп на собствениците на игровите конзоли „Ексбокс“ (Xbox), създадени и притежавани от „Майкрософт“, до някои от най-желаните видеоигри.

Британският регулатор по въпросите на конкуренцията и пазарите (CMA) обаче обяви, че това би осигурило господстващо положение на технологичната корпорация в сектора на онлайн игрите, генерирани чрез т.нар. „облачни услуги“ и ще „задуши конкуренцията на този растящ пазар“.

В решението на антимонополния орган се казва, че „единственото ефективно средство за защита срещу значителното нарушение на правилата на конкуренция“, до което би довело придобиването на „Активижън Близърд“ от страна на „Майкрософт“, е то да бъде блокирано.

Това щеше да бъде най-голямата сделка в историята на технологичната индустрия, отбелязва Асошиейтед прес.

Срещу проекта се обяви и японската корпорация „Сони“ (Sony), която е един от основните играчи на глобалния пазар на видеоигри, благодарение и на своята игрова конзола „Плейстейшън“ (Playstation).

 

„Видеоигрите в облак“ ли са бъдещето на гейминг индустрията? 

„Технологията „видеоигри в облак“ се развива бързо и има потенциал да промени цялата индустрия на компютърните игри, като освободи геймърите от необходимостта да разчитат на скъпи игрови конзоли или компютри и им осигури правото на по-голям избор относно това как и къде да играят“, отбелязва Мартин Колман, председател на независимия експертен екип към британския регулатор по въпросите на конкуренцията и пазарите.

При онлайн игрите, генерирани чрез т.нар. „облачни услуги“ (клауд гейминг –  cloud gaming), те на практика се играят на мощни компютърни сървъри, разположени в центрове за данни. Видеопотокът от играта се стриймва (подава) в реално време до геймърите. Това им позволява да играят, без да е необходимо да притежават модерни и скъпи устройства, чиито технически характеристики да са съвместими с най-актуалните компютърни игри.

„Видеоигрите в облак“ са достъпни дори на стари компютри или смартфони, според експерти.

Клауд геймингът се разглежда като обещаваща възможност за развитие на индустрията, свързана със създаването и продажбите на видеоигри, пише ДПА.

Трябва обаче да бъде отбелязано, че „видеоигрите в облак“ създават редица технически трудности за много геймъри, което им пречи да се насладят изцяло на своето хоби, изтъкват запознати с това технологично нововъведение.

 

Как ще се отрази на потребителите спирането на сделката за „Активижън Близърд?

Британският регулатор по въпросите на конкуренцията и пазарите смята, че за „Майкрософт“ би било изгодно, ако придобие компанията „Активижън Близърд“, да блокира достъпа на потребителите, които не използват игровата конзола „Ексбокс“, до „видеоигрите й в облак“.

Много геймъри, който играят „Кол ъф дюти“ или други популярни видеоигри, създадени от „Активижън Близърд“, на платформи, различни от тази на „Майкрософт“, могат да въздъхнат с облекчение, тъй като те остават достъпни за „клауд гейминг“. Това се отнася и за други популярни заглавия като „Овъруоч“ (Overwatch), „Старуоч“ (Starwatch) и „Кенди кръш“ (Candy Crush).

Съдбата на видеоигрите на „Активижън Близърд“ обаче все още не е ясна, тъй като корпорацията „Майкрософт“ обяви, че не се е отказала от сделката, поради което ще обжалва решението на британския регулатор.

Същият антимонополен орган по-рано оттегли първоначалните си разпоредби, че доминиращата позиция на „Майкрософт“ на пазара на игрови конзоли („Ексбокс“) нарушава правилата на конкуренцията за сметка на други компании, сред които е и „Сони“ („Плейстейшън“).

Производителите на гейминг устройства, като „Майкрософт“, „Сони“ и „Нинтендо“ (Nintendo), редовно осигуряват ексклузивен достъп до някои от най-новите видеоигри само за играчите, които използват техните игрови конзоли, в опит да увеличат пазарния си дял.

Въпреки това, ако „Майкрософт“ беше придобила правата върху култови заглавия като „Кол ъф дюти“, „Диабло“ и „Уърлд ъф уоркрафт“, можеше да ограничи достъпа до тях и тъй като вече притежава приблизително между 60 и 70 на сто от глобалния пазар на „клауд гейминг“, щеше да придобие господстващо положение на него, е заключението на британския антимонополен регулатор.

Източник:БТА

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *