Да пътуваш със самолет може и да не е най-приятното нещо на света – особено ако летиш с лоу кост компания, чиито седалки са направени сякаш клиентите им са с размерите на хобитите от „Властелинът на пръстените“.
Съвсем друг е случаят в машини като петзвездния 9H-FIVE, за който вече ви разказахме – той обаче е предназначен за отбрана компания от 16 души, които имат възможност да си поделят наем от 13 хиляди долара на час, за да пътуват с него до дестинация, на която вероятно ще похарчат още толкова на час.
Големите удобства при летене са за богатите, но сега една новозеландска авиокомпания се опитва да промени това, предлагайки на клиентите си легло. Срещу допълнителна такса, разбира се, но вкарването на малко лукс и в икономична класа не е за подценяване.
Концепцията SkyNest бе представена от Air New Zealand отдавна. Компанията обяви, че ще монтира по общо шест легла в свои самолети Boeing 787. Те ще са между две от зоните на икономичната класа. Ще са подредени едно над друго или по метода „вишка“. Всяко легло ще е с нормална дължина, въглавница, лампа за четене и USB-порт. Пътниците, разбира се, ще имат и тапи за уши, ако искат напълно да се изолират.
Преди няколко дни идеята на SkyNest спечели една от големите награди в бранша – Crystal Cabin Award.
Пред CNN президентът на асоциацията, която ги връчва – Лукас Кестнер, коментира, че това е забележителна победа, тъй като обикновено се награждават идеи, които звучат много иновативно, но рядко влизат в експлоатация.
Тук случаят е различен, Air New Zealand планира легло да може да се резервира още от следващата година.
Леглата ще са монтирани в определени машини, най-вече в онези, които се използват за най-дългите полети. Един такъв е например е по маршрута Ню Йорк-Окланд (Нова Зеландия), по който се лети 17 часа.
Според съобщение на компанията от миналия месец резервацията на легло ще струва между 250 и 380 долара допълнително към билета. Дори мястото да бъде запазено, това не означава, че клиентът ще може да го ползва през целия полет. Тези пари гарантират едно спане от 4 часа. След това леглото трябва да бъде освободено за следващия клиент.
От новозеландската компания казват, че са правили проучвания, според които за един пълноценен сън за почивка са нужни около 90 минути. Стъпвайки на тази информация, те заявяват, че 4 часа са напълно достатъчни за човек да заспи, да отпочине и да се събуди без някой да го безпокои. Чаршафите на самолетните легла ще бъдат сменяни след всяко ползване, обещават от компанията.
Идеята за легла в самолета не е хрумнала на хората в Air New Zealand внезапно или случайно. Обратното – компанията от години проучва въпроса за евентуалното им монтиране.
„Пет години проучване ни доведоха до продукт, с който сме убедени, че ще предизвикаме революция“, заявяват от там.
Планира се „легловата база“ да влезе в експлоатация през есента на 2024 г.