WPP, най-голямата рекламна агенция в света, обединява усилия с производителя на чипове Nvidia и започва да създава реклами с помощта на генеративен изкуствен интелект.
Компаниите обявиха партньорството в понеделник, информира CNN, като главният изпълнителен директор на Nvidia Дженсън Хуанг представи новия генератор за съдържание на WPP по време на демонстрация в рамките на изложението Computex Taipei.
„Генеративният изкуствен интелект променя света на маркетинга с невероятна скорост. Тази нова технология ще преобрази начина, по който брандовете създават съдържание за търговска употреба“, посочва главният изпълнителен директор на WPP Марк Рийд.
Платформата ще даде възможност на творческите екипи на WPP да интегрират съдържание от организации като Adobe и Getty Images с генеративен AI, за да създават рекламни кампании „по-ефективно и мащабно“, се казва в позиция на компанията, разпратена до медиите. Това ще даде възможност на клиентите да направят големи обеми рекламно съдържание – изображения или видеоклипове, „по-приспособени и поглъщащи“.
В демонстрацията, показана от Хуанг, например WPP е създала реалистични кадри на автомобил, който се движи през пустиня. Новият генератор на съдържание, задвижван от изкуствен интелект, прави възможно същият автомобил да бъде поставен на улица в Лондон или в Рио де Жанейро, за да бъде насочен към бразилския пазар – всичко това без необходимост от скъпоструваща продукция на място.
Точно както рекламните кампании могат да бъдат бързо адаптирани за различни държави или градове, те могат да бъдат адаптирани и за различни цифрови канали, като Facebook или TikTok, и техните потребители, обясняват още от WPP, а Грег Естес, вицепрезидент на програмите за разработчици в Nvidia, добавя пред CNN:
„Можете да изградите много прецизно настроени кампании, които да намерят отклик в аудиторията. От друга страна, можете да измислите въображаеми сценарии, които никога не са съществували в реалния живот“.
Платформата на най-голямата рекламна компания в света е пореден пример за това как изкуственият интелект бързо се взима на въоръжение от големите компании, за да се повиши производителността и да се предоставят нови продукти на клиентите. Много хора от рекламната и медийната индустрия са загрижени за работните си места заради начина, по който технологията е в състояние да обобщава информация и да създава визуално съдържание, неразличимо от фотографията.
Според WPP новата ѝ платформа „превъзхожда сегашните методи“, при които хората „ръчно създават стотици хиляди части от съдържанието, използвайки разнородни данни, идващи от несвързани инструменти и системи“. С други думи, новата технология може да означава, че много по-малки творчески екипи в крайна сметка ще могат да свършат същия обем работа. Ако не и по-голям.
„Много по-лесно е да се идентифицират работните места, които AI ще отнеме, отколкото тези, които ще създаде“, казва Рийд пред Financial Times.
Хуанг от Nvidia добавя: „Световните индустрии, включително цифровата реклама с оборот 700 млрд. долара, се надпреварват да реализират ползите от AI. Сега WPP ще даде възможност на брандовете да разгръщат продуктови преживявания и завладяващо съдържание на ниво на реализъм и мащаб, които никога досега не са били възможни“.