90% от компаниите за бързи кредити у нас нарушават правата на клиентите и ги заблуждават с рекламните си послания. За какво да внимаваме в клаузите по договорите и какви са основните съвети, ако спешно се нуждаем от финансови средства?
Преди подписване на договор за бърз кредит всеки един аспект – положителен или негативен, като например забавяне на вноските, трябва да бъде изяснен на клиента, напомнят от Комисията за защита на потребителите.
Ангел Джалев, член на Комисията за защита на потребителите: Освен клаузите в договора са важни и търговските послания, които те отправят към своите клиенти. Давам ви бърз пример: отпускане на заем до 15 минути. Това практически е невъзможно да се случи.
Примамливите предложения за лесен достъп до така необходимите пари водят до подписване на договори, които могат да съдържат клаузи, които са нелоялни, а други и незаконосъобразни, предупреждават от регулатора. Друга стратегия е завишаване на лихвите заради неизпълнение на условие.
Ангел Джалев: Договор, който има условие вие до три дни да ангажирате още едно физическо лице като ваш поръчител. Вие естествено нямате от кой познат да вземете тази сума и неизпълнението на това условие води след себе си едни големи лихви, които завишават крайната цена по кредита, който вие имате.
Едно от решенията е да сравните различни оферти, като поискате Европейски стандартизиран информационен формуляр, който е въведен със Закона за потребителския кредит от 2014 г.
БНТ, Новини