„От десетина дни се полагат жълтите павета на бул. „Цар Освободител“. Преди да започне пренареждането основата е изпитана четири пъти за необходимите якостни характеристики. Вече са наредени около 150 кв. м“. Това каза заместник-кметът по строителство на Столична община инж. Ангел Джоргов при проверка на работата на булеварда между бул. „Васил Левски“ и ул. „15 ноември“.
„На обекта непрестанно има служители на Столична община и строителния надзор, контролът е непрекъснат. Изискваме и изпълнителят да е с необходимия брой технически ръководители на място и също да упражнява контрол“ – каза също зам.-кметът по строителство.
На първо място по важност, по думите на инж. Джоргов, е да се спази утвърдената технологията на работа – паветата да се сортират по размер, тъй като са с различна големина, да се редят с малки фуги и с допълнителни профили. Нареждането започна, след като промените в технологията бе одобрена от НИНКН. Новата технология на подреждане на жълтите павета беше изработена от експертна група, в която участваха преподаватели от УАСГ и МГУ, инженери и строители. „Искахме да се използва и допълнителна емулсия, но това не се разреши от НИНКН, тъй като тя се отклонява от автентичната технология“ – обясни зам.-кметът.
„Извършва се първично фугиране, допълнително фугиране и валиране“ – каза ръководителят на строителния надзор Тодор Тодоров. От фирмата изпълнител е изискано да се работи сутрин по-рано и вечер, за да се избегнат горещите часове на деня.
Очаква се обектът да бъде завършен до средата на септември, когато обичайно трафикът в града е по-натоварен.
Пренареждането на участъка от бул. „Цар Освободител“ е за сметка на фирмата – изпълнител „Трейс Груп“. Цената на пренареждането на жълтите павета е 206 хил. лв., къто до момента Столична община не приема дейността и не извършва плащания. Инж. Джоргов информира също, че към момента се работи по повече от 10 големи обекта в София. „Пуснахме движението по ремонтирания участък от ул. „Николай Коперник“. До дни ще започне изграждането и на последния етап от бул. „Ломско шосе“. Реконструира се трамвайният път в последния участък на бул. „Цар Борис III“. Работи се и по много вътрешноквартални улици, както и по изграждане и обновяване на тротоари във всички райони“ – обясни зам.-кметът.
Фотограф: Аделина Ангелова