Въпреки че 4 често е наричан отговорът на Renault на Citroën 2CV, двата автомобила са оформени от напълно различни насоки. Както споменахме, 2CV е създаден предимно като алтернатива на по-елементарните форми на транспорт, докато шефът на Renault Пиер Драйфус (1907-1994) си представя 4 като автомобилен еквивалент на чифт дънки. Тя трябваше да бъде евтина, гъвкава и най-вече издръжлива.
Представен през 1961 г., 4-те предлагат на потребителите висок хечбек и сгъваеми задни седалки пред по-голямата част от конкурентите си. Той също е с предно предаване, въпреки че някои модели със задвижване на четирите колела са построени от Sinpar. Прозорците, които се плъзгат хоризонтално (ако изобщо се отварят) и връзката за смяна, която преминава през защитната стена, над двигателя и надолу в трансмисията, поддържат разходите за проектиране и производство под контрол. Производството приключва през 1994 г., но духът му вероятно живее в съвременния ван Kangoo.