Азия превзема световния пазар на уиски .

Ако се окажете на сватба в Южен Китай, може да видите как двойките изпълняват неочакван ритуал. Първо ръцете им се връзват едни за други, след което двамата изпиват заедно чаша шотландско уиски. Това е неизменно стоплящ сърцата символ на споделена съдба, който може да изглежда като напомняне за древните келтски предания, пише Bloomberg.

Всъщност, според председателя и главен изпълнителен директор на Chivas Brothers Жан-Етиен Гург, всичко това е модерна измислица на компанията майка на компанията му, френския гигант за напитки Pernod Ricard SA – възползващ се от организатори на сватби, които работят с марката, за да разпространят премиум алкохола сред двойките, които иначе биха избрали китайската напитка маотай.

Дългогодишните усилия на Pernod, Diageo и други големи производители на уиски да накарат азиатските любители да харчат повече за висококачествени алкохолни напитки най-накрая се отплащат, точно когато продажбите на установените пазари в САЩ и Европа показват признаци на забавяне. Миналата година Азиатско-Тихоокеанският регион изпревари Европейския съюз, за да се превърне в най-големия купувач на пазара за износ на шотландско уиски, равняващ се на 6 млрд. паунда (7,5 милиарда долара), според Scotch Whisky Association. През първата половина на тази година шест от 10-те най-големи експортни дестинации за популярната спиртна напитка – която трябва да бъде дестилирана в Шотландия, следвайки специфични процеси, за да получи обозначението „скоч“ – са в Азия.

„Азия е мястото, където ще бъде дългосрочният растеж, особено когато с течение на времето пренасочите хората от каквито и да са местни уискита или по-евтините блендове към по-скъпи уискита“, казва анализаторът на потребителските стоки на Bloomberg Intelligence Дънкан Фокс. Euromonitor International оцени световния пазар на уиски на 139,5 млрд. долара през 2022 г.

Азиатците скоро ще станат най-големите потребители на всякакви уискита в света, добавя Фокс. Това ще стане, стига страните там да не въвеждат допълнителни пречки, като забраните за алкохол в някои щати в Индия или водените от правителството действия срещу явното потребление, понякога наблюдавани в Китай.

„Вероятно гледате към петгодишен хоризонт, защото те просто ще купуват повече“, казва Фокс за потенциалния период, в който Азия ще стане най-големият консуматор на спиртни напитки.

 

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *