Решението на Ford Motor Co. да преустанови изграждането на планирания завод за батерии на стойност 3,5 млрд. долара в Мичиган подчертава предизвикателството за нарастващата тълпа от конкуренти на Tesla на американския пазар, докато последният тласка повечето от тях към нерентабилни пазарни ниши, пише Ройтерс.
Международните производители на автомобили пускат в продажба десетки нови електрически превозни средства в САЩ и наливат милиарди долари в нови заводи за електромобили и батерии. Но малко от тях, освен Model Y и Model 3 на Tesla, се продават в достатъчно големи количества, за да поддържат работата на голям монтажен завод, става ясно от анализ на &P Global Mobility, разглеждащ продажбите на електрически модели в САЩ за първото полугодие.
Tesla е продала 325 291 автомобила на американския пазар от януари до юни. Марката Chevrolet на General Motors заема второ място благодарение на своя Bolt EV с 34 943 продажби, следвана от Ford, Hyundai и Rivian.