Луксозната индустрия губи битката за автентичност с перфектните фалшификати

За да станете „майстор“ във Fashionphile и да достигнете най-високото ниво експертност за откриване на дизайнерски фалшификати на луксозния онлайн пазар, са необходими повече от 8000 часа стриктно обучение.

Стажантите се научават бързо да разпознават грешки във формата в чанта на Louis Vuitton или да идентифицират правилния състав на металната сплав на часовник на Cartier, пише CNN.

The RealReal също разчита на човешките сетива и инстинкт за разпознаване миризмата на чанта Hermès Birkin за 25 000 долара или усещането за гладка кожа на Barenia. Но първият кръг от проверки на търговеца на дребно се извършва чрез изкуствен интелект, тъй като софтуерът е обучен да разпознава почти незабележими разлики в шевовете при фалшиви

Друг алгоритъм изчислява риска на даден артикул въз основа на всичко – от историята на продажбите до популярността на продукта на черния пазар. (Ако например балеринките на Miu Miu са популярни в интернет, почти сигурно е, че и техните незаконни аналози са такива.)

През последните години лидерите в индустриите на лукса и технологиите се надяват да превърнат обикновения потребител в удостоверител, който да може да провери за няколко минути или дори секунди, дали портфейлът им Chanel е оригинален или не.

Приложението Entrupy, управлявано от изкуствен интелект, твърди, че може да предупреждава купувачите и прекупвачите, ако дизайнерски чифт маратонки или чанта са подозрителни, само чрез няколко публикувани снимки, а компанията за модни технологии The Ordre Group си партнира с Louis Vuitton, Burberry и Patou, за да вземе уникален „цифров отпечатък“ на даден артикул, като например малък участък от текстила и конструкцията на портфейла с монограм на LV.

(Аналогията с този процес е като лицево разпознаване, което улавя почти незабележими за човешкото око детайли – 10 000 от портфейлите Chanel ще имат 10 000 уникални идентификатора.)

Наречена Authentique, програмата регистрира всеки идентификатор в блокчейн, който не може да бъде копиран и се счита за лесно проследим и сигурен, за разлика от методи като RFID (радиочестотни идентификационни етикети и четци) и холограми, които са фалшифицирани.

„Толкова е лесно, колкото да вдигнеш телефона, да го насочиш към даден продукт и да разбереш дали е фалшив или оригинален“, твърди Саймън Лок, основател и главен изпълнителен директор на The Ordre Group.

Той обяснява, че технологията, базирана на изкуствен интелект, „микроскопично анализира“ материалите до начина, по който влакната са боядисани и смесени, и се обучава за точност дори когато дрехата се износва с течение на времето.

Authentique е само една от версиите на т.нар. цифрова идентификация или паспорт: дигитализиран „близнак“ (или NFT – non-fungible token) на дизайнерска дреха, който позволява на купувачите да проверят дали е истинска и да проследят жизнения ѝ цикъл.

През последните години някои от най-големите играчи в бранша се обединиха около тази технология, за да подпомогнат инициативите за борба с фалшифицирането и за устойчивост.

Основан от LVMH, OTB и Prada Group, които колективно представляват марки, сред които Louis Vuitton, Dior, Fendi, Bulgari, Marni, Maison Margiela и Prada, консорциумът Aura Blockchain е най-голямото усилие за стандартизиране на идентификатори в областта на модата и лукса, като според основателите понастоящем дигитализират милиони продукти в своите каталози.

Aura твърди, че само OTB е регистрирала 600 000 продукта досега, като всяка обувка Maison Margiela Tabi от 2023 г. е снабдена с NFC чип в подметката.

Всички тези тактики са част от надеждата на индустрията да неутрализира процъфтяващия пазар на фалшификати, като според някои оценки фалшивата мода и луксозните стоки представляват 60 % или повече от търговията с фалшиви стоки, възлизаща на няколко трилиона долара.

Ако някога чантите менте се предлагаха предимно по ъглите на улиците и в багажниците на автомобилите, сега те са лесно достъпни и в интернет с няколко кликвания.

Само в Reddit общностите, посветени на обсъждането и търсенето на реплики, се гордеят със стотици хиляди членове, докато потребителите на TikTok показват своите на пръв поглед идентични дизайнерски дубликати, а в YouTube публикуват уроци как да открием разликите между евтините и първокласните фалшификати.

Фалшификаторите дори организират на живо ревюта на най-новите модни находки, като над импровизираните подиуми бяха отпечатани логата на Louis Vuitton, Dior и YSL.

Що се отнася до убеждаването на купувачите, които предпочитат да намерят по-евтин дубликат или копие на даден артикул, все още има много работа за вършене.

„Ако марките успеят да намерят начин да използват лоялността на потребителите, това е, което ще спечели от гледна точка на търсенето.“, допълва Скафиди.

 

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *