Хотелите през лято 2024: Веган храни, местни атракции, по-малко чатботове

Лято 2023 г. официално е обявено за успешно.

Това показват изводите от годишния доклад на платформата за резервации Booking.com, след проучване за нагласите на европейските хотелиери.

Те очакват икономическото им положение да се развие положително през следващите 6 месеца, се казва още в доклада, цитиран от Euronews.

Ето кои са водещите тенденции в хотелиерството в Европа през 2024 г.

Австрийските и германските хотели инвестират в устойчивост

Проучването на Booking.com установява, че околната среда е приоритет за хотелите в Австрия и Германия.

Малко над 75% от австрийските хотели и 63% от германските изразяват интерес към устойчиви продукти и услуги.

Интересът обаче не е споделен от другите страни, което води до намаляване на средното ниво за ЕС до под 50 %.

Европейските хотели проявяват по-голям интерес към инвестиции в енергийна ефективност и намаляване на отпадъците, особено предвид нарастващите разходи за енергия през тази година.

Гърция и Франция привличат клиенти от поколението Z

В Гърция, Франция и Австрия хотелите съзнателно се надяват да привлекат по-млади гости от поколението Z.

Интересът към тях е по-малък в скандинавските страни, Италия и Испания.

Навсякъде на континента хотелите се стремят да посрещат повече семейства, като средната стойност за ЕС е 56%.

Повече веган и вегетариански храни

През 2024 г. хотелите се фокусират върху предлаганите от тях храни в съответствие с потребителските тенденции.

Според доклада хотелиерите са забелязали, че се увеличава броят на клиентите, които искат да се хранят по устойчив и регионален начин.

Близо две трети от анкетираните са заявили, че наличието на вегетариански и вегански опции е важно, като 54% от тях предлагат и двете опции в своите обекти.

Две трети също така планират да преминат към опаковки без пластмаса.

Интересът към изкуствения интелект намалява

Изкуственият интелект беше гореща тема в областта на пътуванията тази година, като пътниците изпробваха ChatGPT, за да планират пътуванията си и да сравняват цените на полетите.

Но интересът на хотелиерите към изкуствения интелект отслабва.

Броят на хотелите, които използват изкуствен интелект, се е увеличил незначително спрямо миналата година, а 7 от 10 хотелиери казват, че не планират да го използват в бъдеще.

Тези, които имат интерес към използването на изкуствен интелект, чатботовете за клиенти и динамичното ценообразуване са най-популярните инструменти, които планират да приложат.

Повече местни преживявания

Най-голям интерес през следващите шест месеца има към предлагането на повече местни преживявания за гостите.

Над 60% от хотелиерите в Австрия, скандинавските страни, Италия, Португалия, Гърция и Франция отбелязват това като приоритет, се казва в проу

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *