Дигиталните номади имат милиарди за харчене.

Йоханес Вьолкнер е дигитален номад. Години наред пътува по света работейки това, което иска, и всичко изглежда чудесно. Вьоклнер обаче има проблем – самотен е.
Постепенно разбира, че не само той е в това положение и през 2015 г. решава да създаде проекта Nomad Cruise. Идеята е да се бори със самотата, събирайки себеподобни, но и да печели пари. Сега 40-годишният Фьолкнер, роден в Германия, казва пред BBC, че e постигнал целта си.
Към днешна дата Nomad Cruise е организатор на пътувания за дигитални номади, по време на които те срещат сродни души, работят и се забавляват.
Как Вьолкнер стига до тази идея? Собственият му опит сочи, че е много трудно да се местиш непрекъснато и всеки път да започваш от нищото – търсене на приятели, опознаване на средата, справяне с административните особености на новото място. Затова нарича пътуванията „мобилна конференция“ за споделяне на умения, но и за празнуване – все пак круизът е  екскурзия през красиви и екзотични кътчета.
„Много хора в крайна сметка започват да пътуват заедно. И когато пристигнем някъде, организираме събиране, за да запазим общността“, казва Вьолкнер пред BBC.
Към днешна дата над 2500 дистанционни професионалисти от повече от 80 страни са се присъединили към Nomad Cruise.
Билетите за предстоящият дванадесети поред круиз на компанията – 10-дневно пътуване от Испания до Бразилия през декември – започват от около 1000 евро.
Освен, че решава проблеми, Вьолкнер прави и пари. Печалбата му идва от договорените с круизните компании отстъпки за пътуването, както и от органзизацията на различни забавления по време на пътуването.
Досега е спечелил около 2 милиона евро, а интересът към компанията му само расте. За предстоящия през декември круиз са се записали 600 участници.

Според доклад на базираната в САЩ консултантска компания MBO Partners за 2023 г. 17,3 милиона работници в САЩ в момента са дигитални номади, а 24 милиона ще се присъединят към тях през следващите две до три години. Проучване от 2023 г., проведено от писателя Карлос Гридър, изчислява, че дигиталните номади допринасят за глобалната икономика със 787 милиарда долара годишно.

С нарастването на популярността на този начин на живот растат и възможностите за тези, които предлагат услуги за дигитални номади.
BBC дава няколко примера, сред които стартиращата компания SafetyWing, предлагаща здравни застраховки за пътуващи работници, е с оборот от 24 милиона долара за миналата година.
Selina, компания, която организира световна мрежа от хостели и офиси за работа по целия свят, отчита ръст от 98.3% процента на приходите си до почти 184 млн. долара през 2022 г., когато отваря 18 нови локации.
Всичко това се смята само за началото. Покрай пътуващите и работещите онлайн хора се заражда цяла индустрия. Някой трябва да се грижи за децата им. На помощ идват Boundless Life с техните образователни услуги.

„По същество всеки работещ от разстояние може да се смята за дигитален номад. Ако можете да предложите услуга на един от тях, можете да хванете и общността“, казва Роуина Хениган, експерт по дистанционна работа, рекламиращ Boundless Life. Социалните мрежи са ключови за дигиталните номади, а и за хората, които искат да им предложат нещо.

35-годишната Андреа Валерия е от Панама, но живее в Мексико. Тя се е специализирала в услугите, свързани с намиране на работа на отдалечено място, давайки практични съвети на дигиталните номади – как да напишат автобиография или мотивационно писмо.

Валерия използва профила си в TikTok, който има над 300 хиляди последователи. Там дава безплатни съвети. Ако обаче някой иска да се задълбочи, може да се абонира за платената ѝ услуга срещу 349 долара. Тя има и онлайн курс за близо 600 долара, който би следвало да разкрие на желащите как да си намерят отдалечена работа.

Когато започва бизнеса си през 2019 г., Валерия печели около 30 хиляди долара на година. Само година по-късно сумата е вече 100 хиляди долара, а през всяка следваща отбелязва ръст от около 30%.

Бизнесът с услуги за дигиталните номади се разраства особено интензивно по време на Covid-19 пандемията. „Април 2020 година беше месецът с най-високи приходи в историята на бизнеса ни, заради ръста в търсенето на онлайн работа по време на пандемията“, казва Шей Браун.

От стартирането на Bucketlist Bombshells тя и Каси Торесилас са обучили повече от 10 000 жени в своите платени програми. Резултатът е $6,1 милиона приходи от началото на 2015 г.
Тъй като все повече професионалисти се откъсват от офисите, двете очакват пазарът за дигитални номади да продължи да расте. Това е добра новина за предприемачите, готови да се възползват от възможността и големите приходи, които идват с него.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *