За Коледа 2023: Скъпо е – но харчим, пазаруваме онлайн, пътуваме много

„Момичешката математика“ се завръща за празниците,  показва тенденцията за сезонните навици за харчене тази година.

„Момичешка математика“ е вайръл явление в TikTok, посветено на личните финанси, обяснява CNBC.

То разкрива начините, по които потребителите от нежния пол рационализират навиците си за харчене – често включващи умствена гимнастика, за да оправдаят покупките си по начин, който максимизира щастието.

Цените хвърчат, потребителите харчат

Въпреки че инфлацията се стабилизира, цените остават високи и потребителите продължават да харчат. Те започват да усещат напрежение в портфейлите си, но просто не могат да спрат да пазаруват.

Според проучване на Bankrate повече от половината купувачи по празниците казват, че се чувстват финансово обременени през този празничен сезон. Въпреки това, дори да остават предпазливи, „купувачите имат чувството, че искат да отпразнуват празничния сезон както трябва“, обяснява в края на ноевмри Брайън Гилдънбърг, управляващ директор в Retail Cities.

Анализаторите казват, че купувачите може би работят за сезона на подаръците с момичешка математика, за да рационализират покупките си на фона на нарастващите разходи.

„Удълженият празничен сезон може да е пример за момичешка математика, тъй като купувачите могат да разглеждат отстъпките като „спестяване на пари“. Например 40% отстъпка от стока за 100 долара за тях е спестяване на 40 долара“, казва пред CNBC Мелиса Лий, финансов консултант от Great Eastern.

Момичешката математика се е превърнала в средство за купувачите да създадат „умствен етикет за парите си“ и да оправдаят навиците си за харчене, добави тя.

Всъщност празничното пазаруване е започнало по-рано, отколкото през 2022 г., и се очаква да приключи в края на тази година, според McKinsey & Company.

„Все по-дългият“ празничен сезон в САЩ през 2023 г. е започнал преди Хелоуин – 50% от празничното пазаруване е започнало през октомври или по-рано, последвано от 40% през ноември, се казва в доклада на McKinsey.

Потребителите предпочитат да правят покупки в продължение на няколко месеца, а не наведнъж, и започват да търсят подаръци по-рано в очакване на увеличение на цените, показва тяхното проучване.

Това е довело до рекордните 76,8 млрд. долара предпразнични онлайн разходи през октомври – с около 4,3 млрд. долара повече, отколкото преди година, показва доклад на Adobe Analytics.

Според прогноза на Националната федерация за търговия на дребно празничните разходище достигнат 966,6 млрд. долара до края на годината. Проучване на Morgan Stanley показа, че 61% от потребителите ще продължат да пазаруват между 1 декември и Коледа в очакване, че офертите ще бъдат по-добри от тези на Черния петък и Киберпонеделника в края на ноември.

Кой харчи повече

Жените дадоха тласък на икономиката с „рекордните“ си посещения на филми и концерти през лятото – тенденция, която вероятно ще се запази и през зимата, се посочва в доклад на PwC. Очаква се те да похарчат с 11% повече в сравнение с 2022 г. и е по-вероятно да похарчат повече за подаръци в сравнение със силния пол, показва докладът.

Повишаването на разходите на жените по-скоро разкрива стратегическия им подход към определянето на най-добрата стойност за парите им.Следвайки „правилата“ на момичешката математика, жените изглежда не се интересуват толкова от цената, а повече от стойността, безплатното връщане на стоката, доставката и удобството на покупките си, показва докладът на PwC.

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *