Пазарите за стоки втора употреба в Европа ще увеличат трафика си по Коледа, тъй като потребителите смятат да намалят разходите си през този празничен сезон.
Това са изводите от ново проучване на групата за онлайн обяви Adevinta, цитирано от Euronews.
Проучването, проведено сред 5000 европейски потребители в Белгия, Франция, Германия, Италия, Нидерландия и Испания, установява, че половината от всички анкетирани планират да харчат по-малко тази Коледа поради високите разходи за живот.
Хората са по-склонни да задържат нежеланите подаръци независимо, че не ги харесват. Докато 28% са задържали предмети, знаейки, че никога няма да имат полза от тях, по-малко от една четвърт (23%) са продавали нежелани предмети онлайн.
Една трета (33%) съобщават, че са запазили даден предмет, в случай че стане полезен, а подобна част от хората са подарявали нежелани предмети на по-късен етап (30%).
„Вместо да задържат нежеланите подаръци, пазарите за търговия втора употреба позволяват на потребителите да дадат нов живот на тези предмети и да се освободят от безпорядъка, като същевременно предоставят възможност за генериране на допълнителни средства в следпразничния период, когато бюджетите са ограничени“, допълва Хайман.