„Този вестник е убиец“.

Келси Ръсел, 23-годишна TikTok инфлуенсърка от Ню Йорк, е приела за своя мисия да направи нещо, в което шефовете на медии се провалят от десетилетия – да убеди младите хора да купуват вестници.

Студентката публикува по няколко видеа седмично, в които преглежда New York Times, The Atlanta Journal-Constitution и други утвърдени издания, с цел да обобщи актуалните новини. Страниците, нашарени със записките на Келси, са като ретро реквизит за нейните около 88 000 последователи, някои от които са виждали родителите си да прелистват вестници, но самите те никога не са докосвали такива.

Преди да открие тази нова ниша, инфлуенсърката прекарва години в развиване на своя TikTok канал, като публикува рецензии за ресторанти и туристически влогове. Днес тя често съчетава атрактивните коментари на новините, за които смята, че вълнуват младите – например за здравеопазването и състоянието на климата, с лайфстайл съдържание. Така например Келси започва своя публикация от ноември, показвайки вечерята си – рибай стек, преди да се потопи в статия на Athens Banner-Herald за наказателно-правната реформа, пише Business Insider.

 

„Този вестник е убиец“, гласи коментар на потребител под едно от видеата на студентката от август, в което тя говори за бомбардировките в Сирия.

Да убедиш младите да плащат за вестници е трудна задача. Според анкета на Pew Research Center от септември 14% от американците редовно научават новините от TikTok, спрямо 3% процента през 2020 г. Сред хората на възраст 18-29 години ръстът е дори по-голям – от 9% на 32%.

„Новините“ в TikTok обаче рядко идват от утвърдени медии като Washington Post или NBC, въпреки техните опити да привлекат последователи в платформата за видеосподеляне. Алгоритъмът на приложението рядко препоръчва на потребителите съдържание от акаунтите на новинарски медии, гласи изследване на Northwestern от август. „Почти липсват доказателства, че TikTok проактивно излага потребителите си на новини“, заключват експертите.

Вместо това, в платформата за видеосподеляне младите научават какво се случва по света от тюрлюгювеч от алтернативни източници – от коментатори като Келси Ръсел през обикновени инфлуенсъри, които от време на време обсъждат актуални събития от мейнстрийм информационния поток, до публикации на хора, които претендират, че предлагат видеа от мястото на събития като войни или протести.

Сред съдържанието, което TikTok предлага на своите потребители, човек трудно може да разграничи публикация на ABC News от тирада на лайфстайл инфлуенсър.

Но да убедиш американските тийнейджъри, които прекарват средно по 4,8 часа на ден в социалните мрежи, да прегледат новинарските сайтове, на които все по-малко вярват, вместо да скролват из TikTok, също е невъзможна мисия. Затова Келси Ръсел съветва медийната индустрия да имитира това, което тя и други TikTok инфлуенсъри правят интуитивно – да „доближават“ новините до хората.

Нейните видеа – както и тези на всеки друг създател на съдържание в платформата, отвличат вниманието от същите източници, които имат за цел да популяризират. Освен това подходът ѝ може да послужи на медиите като модел за привличане на следващото поколение консуматори на новини.

„Използвайте всяка възможност да се чуе гласът на младите, да ги поканите на масата, да ги направите видими – това иска аудиторията. Трябва да бъдете там, където са хората“, смята Ръсел.

 

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *