Дългоочакваният Cybertruck на Tesla тръгва на цена от над 60 хиляди долара

След двегодишно забавяне, Tesla започна да доставя първите си електрически пикапи Cybertruck, отбелязвайки официалния старт на продажбите със събитие във фабриката на компанията близо до Остин, Тексас.

Производителят на електрически превозни средства разкри актуализираните цени за пикапа: базовият модел ще започва от около $61 000 – близо $21 000 повече от обявеното през 2019 г., посочва The Wall Street Journal.

Tesla ще продава две версии от по-висок клас, чиято стартова цена е близо $100 000.

 

Пробегът на EV пикапа е до 340 мили (близо 550 км) – по-ниско от 500-те мили, обещани за най-високата версия на модела преди 4 години.

На сайта си производителят посочва, че допълнителна функция може да увеличи пробега до 470 мили или повече, но не уточнява колко ще струва тя.

„Ето я колата, за която експертите казаха, че е невъзможна за създаване“, каза главният изпълнителен директор Илон Мъск по време на събитието.

Cybertruck е първият нов модел на Tesla от над три години и ръководителите на компанията разчитат, че той ще предизвика нова еуфория около марката.

Изправена пред по-ожесточена конкуренция в EV пространството, включително от Ford Motor и Rivian Automotive, които я изпревариха на пазара на електрически пикапи, Tesla се бори с допълнителни предизвикателства със Cybertruck.

Сред тях е нетрадиционният му дизайн и куп нови технологии, които направиха пикапа скъп и труден за създаване. Стартът на продажбите на модела също така идва в момент на забавяне в ръста на продажбите на EV модели и ценова война.

През октомври Мъск предупреди, че Tesla ще се изправи пред „огромни предизвикателства“, докато работи за увеличаване на фабричното производство на пикапа, добавяйки, че може да отнеме повече от година, преди той да генерира значителен паричен поток.

Този месец Tesla разкри, че е повишила прогнозата си за капиталови разходи за годината до над 9 милиарда долара, над първоначалния диапазон. Увеличението е отчасти свързано с разходите, свързани с разработването и пускането на Cybertruck, според анализатори на Deutsche Bank.

 

Все пак купувачите се наредиха на опашка за вдъхновения от научната фантастика пикап, чийто внушителен ъглов дизайн Мъск описа като „бронетранспортьор от бъдещето“ – такъв, който можеше да бъде управляван във филма Blade Runner от 1982 г.

 

Повече от един милион души са дали депозити за Cybertruck, каза наскоро Мъск.

Какво ново?

Със Cybertruck Tesla въвежда сравнително нови технологии, включително екстериор от неръждаема стомана, и по-големи, цилиндрични батерийни клетки, които произвежда вътрешно.

Решението пикапът да бъде „облечен“ в ултратвърда неръждаема стомана допълнително усложни пускането на му пазара, защото металът се оказа труден за огъване и манипулиране за панелите на каросерията, съобщи The Wall Street Journal по-рано тази седмица.

Със Cybertruck Tesla вече има общо пет модела в гамата си.

Освен това разполага с електрически камион с полуремарке, предназначен за превоз на дълги разстояния.

Окончателното ценообразуване на Cybertruck ще бъде от решаващо значение при определянето на това как пикапът ще се справи с преките си конкуренти.

Цената на R1T на Rivian започва от близо $73 000. Най-евтината версия на F-150 Lightning на Ford започва от приблизително $50 000.

Пазарът на автомобили се промени рязко, откакто Cybertruck беше представен за първи път през 2019 г.

Средната цена, плащана за ново превозно средство, скочи през последните години, а по-високите лихвени проценти допълнително натовариха купувачите финансово. Въпреки че продажбите на електромобили в индустрията все още растат, търсенето се охлажда, което кара много производители на автомобили да правят отстъпки, за да предотвратят натрупването на непродадени електромобили.

„Мисля, че това е най-добрият ни продукт досега“, каза Мъск по време на разговора за приходите на компанията през октомври. Въпреки това, добави той, „необходима е огромна работа, за да се достигне обемно производство и да има положителен паричен поток на цена, която хората могат да си позволят“.

Tesla се стреми да произвежда около 250 000 пикапа Cybertruck годишно – цел, която Мъск каза, че няма вероятност да бъде постигната преди 2025 г.

Футуристичният пикап тръгва, докато Tesla се сблъсква със забавяне на растежа на продажбите. За да привлече купувачи, тази година компанията свали началните цени в САЩ с около една трета за някои модели – ход, който намали маржовете на печалбата ѝ през последните тримесечия.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *