AI навлиза в празничния сезон и бързо се превръща в почти толкова популярен хит, колкото и коледната песен на Марая Кери.
Чатботове на Дядо Коледа, помощни инструменти за подбиране на подаръци и разказвачи на приказки за лека нощ са новите попълнения в портфолиото на изкуствения интелект.
OpenAI, която стои зад ChatGPT, пусна инструмента SantaGPT по-рано този месец. Сантаботът, се представя пред потребителите, казвайки, че е тук, за да „разпространява празнично настроение и да помага с идеи за подаръци“.Ако искате да си комуникирате с изкуствения Дядо Коледа, трябва да се абонирате за ChatGPT Plus, което ще ви струва 20 долара на месец.
Друга технологична новост е инициативата на компанията Hunt.Gather. Тя организира „Вълшебната пощенска стая на Дядо Коледа“, в която можете да поръчате персонализирано писмо от Дядо Коледа до дете, приятел или любим човек.
Ще бъдете помолени да въведете информация за получателя, за да предоставите контекст, с който технологията да работи. След като направите това, ще имате възможност да прегледате какво е създал генеративният AI. Ако одобрите написаното, писмото ще бъде отпечатано с почерк, наподобяващ този на Дядо Коледа, след което ще бъде изпратено в червен плик чрез USPS.
Този подарък струва 20 долара, като печалбите се даряват на организацията Girls Who Code. Фондацията има за цел да увеличи броя на жените в областта на компютърните науки.
Приложението за сън и медиация Calm също се възползва от изкуствения интелект като услуга за своите премиум потребители. С помощта на инструмента Respeecher е репликиран гласа на актьора Джеймс Стюарт, който може да ви прочете коледна приказка за лека нощ.
Всичко това се случва в момент, когато все повече търговци на дребно използват изкуствен интелект в своя инструментариум, за да привличат купувачи по празниците.
Индексът за пазаруване на Salesforce установява, че броят на онлайн поръчки, които са били повлияни от намесата на AI през последните 12 месеца, видимо е нараснал. 10% от анкетираните купувачи планират да използват технологията, за да им помогне да намерят подходящи подаръци.
„Изкуственият интелект е съдействал за 16% от всички покупки през последните шест седмици“, казва Роб Гарф, вицепрезидент и главен мениджър на търговията в Salesforce. „Очакваме търговците да се възползват както от предсказващите, така и от генериращите инструменти по време на киберседмицата, за да намалят разходите и да повишат лоялността на потребителите.“