Apple iPhone е смартфон, който е известен с добрия си софтуер и високото ниво на оптимизация между операционна система и хардуер. Компанията актуализира iOS редовно, като постоянно пуска нови функции, поправя бъгове и коригира уязвимости.
Затова и iPhone често получава актуализации, които в повечето случаи инсталира автоматично. Понякога обаче се получават различни проблеми, заради които ъпдейтът не се инсталира успешно или изобщо не стартира, отбелязва How-to Geek и предлага няколко варианта за действие при такъв казус.
Първите две решения са най-логични. Да рестартираме iPhone и да проверим ръчно за наличие на ъпдейт през основното меню с настройки в секцията General > Software Update. Ако връзката е през VPN, е добре тя да бъде изключена преди изтегляне на актуализация. Причината е, че ъпдейтите зависят от региона на телефона и ако той се разминава заради VPN сървър, това може да доведе до объркване на системата и съответно прекратяване на актуализацията.
Очевидно, iPhone трябва да е „подготвен“ за ъпдейти. Това означава да е зареден или свързан към зарядно, както и да има поне няколко гигабайта свободно място в паметта. От секцията General > iPhone Storage може да се провери колко място има и да се изтрият ненужни файлове. В списъка ще се видят и стари актуализации, които може да пречат и вече са ненужни.
Друг вариант за инсталиране на актуализация е през връзка с компютър – може да е Mac или Windows. И в двата варианта е нужно да бъде инсталирано приложението iTunes. През него може да се провери за ъпдейти за iPhone и те да бъдат инсталирани, както и да се направи резервно копие на данните.