Как изглежда ваканция за $10 милиона: Актьори, декори и сюжети от приказки

Туристическият агент Рикардо Араужо се гордее, че „прави невъзможното възможно“ за клиентите си.

Но намирането на „истинска“ русалка в кратки срокове може да се окаже проблем дори за професионалист като него.

Араужо е прекарал 10 месеца в планиране на круиз, вдъхновен от „Одисея“ на Омир, след като клиентът му – глава на богато американско семейство, поискал изненада за 9-годишната си внучка.

След като намира актриса с отлични плувни умения, Араужо я качва на яхтата в началото на пътуването.

Няколко дни по-късно, когато момичето и майка му се готвят за подводна екскурзия край италианския остров Капри, Араужо дава зелена светлина на изненадата.

С готовност от намиращ се наблизо спасителен екип, облечената в костюм на русалка актриса влиза във водата.

Плавателният съд потегля и по сигнал прави рязък завой, разкривайки гледка към волно гмуркащата се в изумрудените води на острова „русалка“.

„Колко хора могат да кажат, че са видели истинска русалка?“, пита многозначително Араужо.

Цената за клиента е 350 000 долара – значителна част от ваканцията на стойност 2,5 млн. долара, разказва WSJ.

Компанията на Араужо Ariodante, която отваря през 2016 г., е една от малкото нишови туристически агенции, които обслужват кралски особи и милиардери, търсещи възможно най-вълнуващото преживяване при пътуване.

Цената за организиране на една ваканция е от 250 000 до 10 милиона долара.

Агенциите в тази сфера могат да предложат нещо много по-уникално от обикновен лукс: възможността да се впуснете в кинематографично приключение, което превръща пътуващите в герои в собствените им сюжети.

За клиентите на Ariodante, които не се нуждаят точно от русалка, това може да означава нощувка в леглото на Луи XIV, вечеря с потомък на Пикасо или круиз със загадка за убийство, който включва огромен гардероб с тоалети висша мода, вдъхновени от 20-те години на миналия век.

Богатите пътешественици, които предприемат такива приключения, обикновено са много затворени и някои от тях дори изискват споразумения за конфиденциалност на информацията.

Ето защо не е учудващо, че никой от клиентите не желае да бъде интервюиран за материала на WSJ, но Алисън Лондон, служител в компания за рисков капитал в Пало Алто, Калифорния, казва, че е работила с друга агенция, Based on a True Story, за да създаде преживяване за един от колегите си и неговото семейство: еднодневно търсене на съкровище по улиците на Лондон.

„От самото начало до края имаше всички тези малки изненади и удоволствия“, казва тя, като си спомня за пъзелите, уликите и повтарящите се герои, изиграни от актьори.

Цената? „Не е за хора със слаби сърца“, допълва тя.

Една типична ваканция, създадена от Based on a True Story („По действителен случай“), може да достигне холивудски нива на производство.

С помощта на собствен творчески екип, включващ бивши служители от филмовата индустрия, компанията може да пише оригинални сценарии, да изгражда единични декори и да наема цели актьорски състави.

Като се добавят разходите за частни самолети, суперяхти, участието на известни личности, професионални фотографи и задълбочено разузнаване, най-сложните пътувания могат лесно да достигнат 10 милиона долара – почти колкото бюджета на независим филм.

Компанията, която работи от 2005 г., организира между 12 и 20 пътувания годишно, казва Нийл Фокс, главен изпълнителен директор и основател на Based on a True Story.

„Всички гости трябва да се чувстват така, сякаш са направили нещо, което никой друг не е правил досега“, допълва той. „Всеки, с когото се сблъскват, е в митологичен свят или изведнъж се озовават на някоя мисия или сценарий на истинско престъпление.“

Пътуванията по действителен случай често включват театрални похвати, които размиват реалността и фантазията, и могат да продължат седмици.

За меден месец на стойност 2,5 млн. долара компанията изпраща двойка на круиз със суперяхта през Карибско море, където търсят улики, за да възстановят откраднати бижута от колониален губернатор.

Друго пътуване започва с набор от ключове, които „отключват“ различни сюжетни линии по света: парти на тема Ренесанс в Рим и вдъхновена от Снежанка приказка в Аспен.

Когато сметката на едно пътуване достигне седемцифрена стойност, не е трудно да се предположи, че личната мотивация е много по-вероятна от филантропията.

„Колкото по-богат си и колкото повече привилегии имаш, толкова по-трудно е да изпиташ истински лукс, който по дефиниция е рядък“, казва Джулиет Кинсман, основател на Bouteco, консултантска компания с нестопанска цел, която се фокусира върху устойчивостта в туристическия сектор.

„Мисля, че в днешно време става въпрос за правото да се изфукаш с това, нали? Да можеш да кажеш: „Аз направих това, но ти не можеш да го изпиташ, защото нямаш толкова пари“.Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *