Когато поема Adidas преди малко повече от година, бившият футболист Бьорн Гулден се чувства така, сякаш германският спортен гигант губи с четири гола на полувремето.
По това време моралът в компанията е паднал след пропадането на сътрудничеството ѝ с бранда Yeezy на рапъра Кание Уест (сега Ye), служителите се оплакват от липса на прозрачност.
В отговор Гулден доброволно предоставя чувствителна информация, включително финансови данни, и дава номера на мобилния си телефон на всички 60 000 служители.
„Някои хора ме смятат за луд“, казва главният изпълнителен директор на Adidas пред The Wall Street Journal, добавяйки, че според него е по-добре лидерите да бъдат „нефилтрирани“.
През следващите седмици Гулден се чува десетки пъти със служители, които го призовават да реформира компанията. Повечето признават, че Adidas, която загуби 724 милиона евро през последното тримесечие на 2022 г., е изправена пред извънредна ситуация.
Предизвикателството беше „да събудим хората, които не разбират, че губим“, споделя мениджърът пред WSJ.