Почистването от сняг и лед на тротоарите пред жилищната кооперация, магазина и като цяло тротоара на улицата е изцяло наше задължение. Пътните фирми се грижат за платното, а ние за достъпа до дома.
Вашата Етажна собственост взела ли е конкретно решение във връзка с почистването на снега на Общо събрание? Възможностите са:
– Поверяване на почистването на фирма, която да се грижи.
– Упълномощаване на отговорниците за обичайното почистване да чистят сняг срещу допълнително заплащане.
Дежурство на обитателите, които имат потенциал да почистват снега /не трябва да се включват пенсионери над 70 години, освен ако не са в добра спортна форма, поне според нашите морални виждания/.
Ако все още не е взето решение по въпроса, това би обяснило наличието на сняг пред входа ви! В такъв случай или трябва да се свика Общо събрание, за да се вземе решение, или управителният съвет взима решение и уведомява всички обитатели за него.
Все пак не забравяйте, че при липса на почистване, общината може да състави акт на домоуправителя или управителния съвет за неизпълнение на техни задължения. Актът е от 100 до 700 лева.
Ако домоуправителят докаже, че е изпълнил задълженията си, но фирмата или човекът, който има задължение да почисти не са си ги изпълнили, те стават отговорни пред общината.
График на входа
По принцип най-разпространената практика в етажните собствености са дежурствата на обитателите. Така се гарантира, че няма да се дават допълнителни средства за почистване през зимния период, но в същото време е необходима добра междусъседска организация.
Задължително е домоуправителят да е съставил график за почистване на снега в деня на първия сняг или преди това и да го е поставил на видно място, до което всеки има достъп и може да се запознае с него.
Необходимо е дежурният по почистването при наличие на сняг, да провери дали има инертни материали против замръзване като сол, луга или пясък. При липсата им трябва да вземе средства от етажната собственост и да закупи такива.