Открит е процесът по кандидатстване във втория сезон на съвместната практически ориентирана бизнес инициатива между УНСС и лидера в ритейла – Бизнес академия Kaufland – УНСС.
Кандидатстването ще бъде отворено до 18 февруари 2024 г., а официалният старт на втория сезон ще бъде даден на 12 март 2024 г. В продължение на пет месеца студенти от 3-ти и 4-ти курс и магистри от УНСС ще черпят знания от водещи експерти от ритейл бизнеса по ключови теми от сектора на модерната търговия.
„Политиката на УНСС е да сближава обучението с практиката. Тази бизнес академия е в резултат на сътрудничеството между най-големия бизнес университет в Югоизточна Европа и най-голямата търговска верига в България. Това дава много възможности и преимущества на нашите студенти да се докоснат до реалната бизнес среда. Процентът на студентите, които останаха и ще продължат кариерното си развитие в Kaufland след първото издание на Бизнес академията е доста висок“, коментира ректорът на УНСС проф. д-р Димитър Димитров.
Първият сезон на инициативата през 2023 г. се радва на изключителен успех и заслужено печели първо място в категорията „Студентски активности и подбор“ в четвъртото издание на Employer Of Choice Awards.
Общо 30 младежи от различни специалности в УНСС вземат участие в пилотното издание на иновативния проект, като към момента една трета от тях продължават развитието си като част от екипа на водещия ритейлър. Те заемат различни длъжности в ключови отдели, като „Контролинг“, „Счетоводство“, „Корпоративни комуникации“, „Човешки ресурси“, „Търговска дирекция“ и други.
В резултат на сътрудничеството между УНСС и Kaufland в подкрепа на бъдещите лидери през 2023 г. голямата търговска верига дари на Университета Full HD екран от най-ново поколение. Екранът беше монтиран в аула „Максима“, а главният изпълнителен директор на търговската верига Иван Чернев лично дойде да инспектира монтажа на новата придобивка.
Вторият сезон на Бизнес академията Kaufland – УНСС отново ще предостави на младежите възможност да преминат през задълбочено специализирано обучение, последвано от платена практикантска програма в различни отдели в централата на „Kaufland България“.
Всички желаещи да станат част от втория сезон на Бизнес академия Kaufland – УНСС трябва да попълнят онлайн формуляр до 18 февруари 2024 г., като приложат актуална автобиография. След разглеждане на кандидатурите, избраните младежи ще бъдат поканени на интервю в Централния офис на Kaufland България.
Програмата се фокусира върху изграждането на практически умения, съобразени с актуалните тенденции и предизвикателства в бизнеса. Тя ще включва 15 лекции, разделени в 6 тематични модула, които обхващат всички ключови аспекти на бизнес средата у нас. Студентите ще получат комплексни знания – от планирането и програмирането във висококонкурентна среда, през реализирането на поръчките на пазара и изграждането на бранд идентичност до поддържането и развитието на многочислен екип. За най-амбициозните Академията предлага и допълнителни курсове за изграждане на т.нар. „меки умения“. Едно от предимствата на Бизнес академията е възможността за разработване на реални бизнес решения по действителни бизнес казуси. Програмата предвижда и стаж в компанията с продължителност от няколко седмици, който е съобразен изцяло със заетостта и потребностите на участниците.
Всички студенти, които са посетили поне 80% от задължителните 15 лекции, участвали са в бизнес казусите и са провели успешно стажа си, ще получат и стипендия в размер на 2 500 лв., както и удостоверение за преддипломен стаж. Специално за най-активните сред тях, от Kaufland са подготвили и още една награда в размер на 1 000 лв. Допълнителната стипендия ще бъде получена от 10 студенти на база на предварително заложени критерии, описани на кариерната страница на компанията.