Много молове изживяват трудни периоди, но IKEA се обзалага, че може да вдъхне нов живот в затруднения формат, пише Wall Street Journal.
Ingka Group – операторът зад повечето магазини IKEA по света, си изгради собствена империя от молове през последните години, простиращи се от Китай до Европа и САЩ, и казва, че иска да купи още локации, тъй като се стреми да се диверсифицира извън търговията на дребно.
Идеята на компанията е да свърже моловете си с магазин на IKEA и да привлече повече потенциални купувачи с допълнения като коуъркинг пространства в стил WeWork, зали за хранене в скандинавски стил и детски зони за игра, вдъхновени от космоса.
„Хората търсят места, които предлагат много повече, не просто пазаруване“, казва Синди Андерсен, управляващ директор на Ingka Centers, имотното подразделение на компанията. „Ако дадеш повече причини за посещение, тогава хората пак ще идват“.
Много молове са в упадък от години, тъй като потребителите се насочват към местни, открити места за пазаруване и купуват повече онлайн. Пешеходният трафик в американските молове е намалял с 4% средно през 2023 г. на годишна база и с около 12% спрямо нивата от 2019 г., посочва доставчикът на имотни данни Green Street.
Някои търговци на дребно, следейки потребителите си, намаляват експозицията си към затворени молове, измествайки се вместо това към открити търговски центрове или места в центъра.