Продажбата на билети за концертите на поп звездата Адел в Европа доведе до същински хаос и критики от почитатели.
Предварителната продажба за летните концерти започна тази седмица, разказва немскоезичното издание „Spiegel“. Това ще е първият път от 2016 г. насам, в който певицата ще излезе да пее пред европейска публика. Тя ще пее на открита сцена в Мюнхен за 80 хил. души, която е проектирана специално за нейното шоу.
Интересът към събитието се оказа повече от голям, като феновете на Адел бяха принудени да се борят за билети онлайн в опашки от по стотици хиляди души.
Още в първите минути от началото на официалната продажба билетите от най-евтината категория между 75 и 120 евро бяха разпродадени. Това остави много почитатели предимно с опции, които започват от 334 евро.
Над 2,2 милиона души се се регистрирали на сайта на изпълнителката с надеждата да се сдобият с билети. На планираните десет концерта обаче има място само за 800 хил. зрители.
И докато билетите в онлайн платформи като Eventim и Ticketmaster бързо се изчерпваха, търговията за препродажба процъфтява. Портали за препродажба като Ebay и Viagogo са пълни с обяви за шоуто, като предлагат достъп до концерта с изключително висока надценка. Някои билети достигат до 1250 евро, но изглежда, че цените нямат горна граница и на пазара се намират оферти за 12 хил. евро за билет.
Какъв е проблемът?
Феновете, които попаднат в края на онлайн опашката за билети, страдат най-много от високите цени на черния пазар. Когато наличните билети са разпродадени, цените скачат до небето. Независимо дали става въпрос за концерт на Тейлър Суифт, Бионсе или Адел: билетите се препродават на цена, многократно по-висока от първоначалната, именно поради големия интерес и трудността изобщо да се открият.
По данни на лобистката асоциация Feat билетите на „вторичния пазар“ са средно с 250% по-скъпи в сравнение с официално обявените цени, посочва „Spiegel“. Търговците на черния пазар изкупуват стотици билети, за да ги продадат на феновете на завишени цени.
Съюзът на артистите си е поставил за цел да гарантира, че в бъдеще билетите ще могат да се продават само на оригиналната им цена. Смята се, че индустрията губи по 13 млрд. евро годишно, които биха отишли за изпълнителите, организаторите и сценичните техници.
В момента организаторите се опитват да предприемат различни действия в борбата със скъпите билети. Една от тези мярки е да персонализират
закупените билети, така че да затруднят препродажбата им. Това означава, че този, който купува, трябва да предостави билета си и документ за самоличност при влизането си на въпросното събитие. Подобна мярка беше въведена и за предстоящия концерт на Ед Шийрън в София.
Билетите са скъпи и преди препродажбата
Дългоочакваните концерти на Адел в Мюнхен първоначално предизвикаха голямо вълнение сред почитателите на изпълнителката, но то утихна, след като цените бяха официално обявени.
Редица потребители изразиха недоволството си в социалната мрежа TikTok, за да се оплачат, че стойността на билетите е твърде висока предвид нарастващите разходи за живот в Европа.
„Тъжно ми е, че това е концерт само за богатите, докато музиката ѝ докосва толкова много сърца. Аз успях да си купя два, тъй като живеем в Мюнхен и можем да си ги позволим. но не разбирам защо Адел ще постави феновете си в такова положение“, казва един неин фен.
През последната година Адел изнасяше участия само в Лас Вегас като част от нейната музикална резиденция „Уикенди с Адел“, която трябва да приключи в средата на юни. Съобщава се, че изпълнителката генерира приходи от 1 млн. долара за всеки концерт.