Стив Джобс е на 21 години, когато основава Apple и напуска колежа.
Бил Гейтс стартира Microsoft на 20, а Марк Зукърбърг е на 19, когато за първи път му хрумва идеята за Facebook.
Техните съвременни еквиваленти – предприемачи от поколението Z, искат да имат същата възможност за иновации, но се сблъскват с обществени стереотипи, които не могат да преодолеят, пише Fortune.
Разбира се, наследството, изградено от гореспоменатото трио, не е дошло без десетилетия упорит труд.
Но ако тези млади таланти не бяха спечелили уважението и финансовата подкрепа на по-възрастните си колеги още в началото, може би никога нямаше да знаем какво е iPhone, Excel или бутона „like“.
В света след пандемията работната сила е изправена пред сериозно търкания между различните поколения.
И тук не говорим само за корпоративния свят. Попитайте актрисата Джоди Фостър, която заяви, че по-младите ѝ връстници могат да бъдат „досадни“ по време на работа.
Висши мениджъри, с които Fortune разговаря, казват, че са със смесени реакции за Gen Z.
Феноменът да бъдеш порицаван от по-възрастните не е нов – милениалите например бяха обвинени, че са пропуснали да получат кредити за жилища, защото са похарчили всичките си спестявания за здравословен начин на живот с авокадо и лате с овесено мляко.
Но докато поколението Z може да изчака времето да разсее представата, че е обсебено от социалните медии и не иска да работи, инвеститорите може да са пропуснали следващия голям талант.
Въпреки че се борят със самотата и изолацията, те са поколение, свикнало да бъде силно разпознаваемо, като Лойст изтъква, че това може да работи „за вас, към вас или против вас“.
Самата тя е инфлуенсър и се присъединява към думите на Рехтзайд: „Хората могат да дойдат на разговор с предубедени представи за това какво знаете и какво не.“
Независимо дали защото има повече опит с платформата, разбира демографската група, която клиентът се опитва да достигне, или има екип, създаден за постигането на тези цели, Рехтзайд иска да се увери, че причините, поради които клиентите ѝ се доверяват, са пример за нейния екип.
С шестима служители на пълно работно време, които се очаква да бъдат назначени до края на пролетта, обяснява, че нейната техника за наемане е съсредоточена върху индивидуалното развитие.
„Решителността, мотивацията и разбирането са всичко, което ни интересува, когато търсим персонал. В този момент смятаме, че хората могат да бъдат обучени, за да разберат как да поемат ролята на мениджър или директор. Не е толкова трудно да разбереш как да преминеш от нещо, което си правил преди, към това как да го предаваш на други хора, стига да имаш желание.“, допълва тя.