Стартъпът за електрически превозни средства Rivian представи два нови SUV автомобила, които компанията се надява да бъдат трамплин за нейните продажби.
Първият модел, средно голям SUV, наречен R2, ще има начална цена от около $45 000 и ще бъде пуснат в продажба през първата половина на 2026 г., заявиха от компанията. Новият модел прилича на по-малка версия на SUV R1S, който струва $75 000. С обявяването на R2 автомобилният производител цели да разшири привлекателността си, като добави по-достъпен електромобил в гамата си.
Някои от отличителните характеристики включват задно стъкло, което се отваря като тези на JEEP, и предни и задни седалки, които се сгъват, за да позволят къмпингуване в автомобила. В отговор на оплакванията на някои клиенти, че в по-старите модели на Rivian няма жабка, R2 разполага с две такива. Освен това той може да измине повече от 300 мили с едно зареждане, съобщава The Wall Street Journal.
Rivian изненада аудиторията и с разкриването на R3 – още по-малък и евтин SUV, както и на спортен вариант на модела, наречен R3X. Главният изпълнителен директор на компанията Робърт Скариндж не каза кога R3 ще бъде пуснат за продажба.
Компанията заяви, че цели да отчете първата си брутна печалба до края на 2024 г.
Анализаторите обаче твърдят, че това може да се окаже трудно, и се питат дали целите ѝ са реалистични, като се има предвид, че тя предвижда производството да остане без промяна през тази година.
В крайна сметка R2 е необходима стъпка, ако Rivian иска да се превърне от нишова компания в производител на автомобили с по-голям обем, пише WSJ.
“Групата от потенциални клиенти, които могат да закупят сегашните автомобили на Rivian, е сравнително малка”, казва Бен Кало, анализатор в Baird. „Вероятно той е четири пъти по-голям при R2“.