Защо Gen Z вбесява мениджърите, но е фаворит за наемане на работа

Поколението Z често става обект на критики затова, че (по думите на Упи Голдбърг), не си „изкарва хляба“ на работното място, както предишните поколения.

Носителката на „Оскар“ Джоди Фостър се оплака, че представителите на поколението Z не се появяват на работа преди 10:30 ч., а представител на Масачузетския технологичен институт (MIT) ги упрекна, че винаги закъсняват.

Миналия месец един главен изпълнителен директор изрази недоволството си, когато млад кандидат за работа отказал да изпълни 90-минутна задача, защото „изглеждала като прекалено много работа“.

Но не само представителите на поколението Х и бейби бумърите са си дали сметка колко различно (или по-скоро трудно) е най-младото поколение кадри, пише Fortune.

Дори мениджъри по наемане се оплакват от стила на работа на собственото си поколение. Resume Genius анкетира 625 мениджъри по наемане на персонал в САЩ с кое поколение е най-трудно да се работи и 45% посочват Gen Z. Нещо повече, 50% признават, че тяхното собствено поколение е най-трудно за управление.

Може би е изненада, че бейби бумърите са избрани като най-лесни за управление. Но това съвсем не прави най-старото поколение служители по-желани: Всъщност бейби бумърите са последните, които работодателите биха наели в момента.

Въпреки че само 4% от анкетираните мениджъри очакват да наемат бейби бумъри догодина, една трета признават, че вероятно ще наемат хора от поколението Z. Само 14% от анкетираните очакват да наемат хора от поколението Х.

„Поколението Z вече разтърси нещата, но то не е тук, за да ги разруши: Те носят уникална комбинация от талант и смели идеи, които могат да подмладят работната сила“, пише Джефри Скот, старши мениджър по наемане на персонал в Resume Genius.

Например според проучването мениджърите от поколението Z са най-склонни да вземат решения за наемане въз основа на това, което кандидатите са записали като „хобита и интереси“ в автобиографията си, а не на професионалния си опит.

„Поколението Z може да има лоша репутация, но то има силата да промени работните места към по-добро“, заключава Скот.

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *