Бъдещето принадлежи на компаниите с творческа стратегия

Креативността обикновено се свързва с изграждането на брандинг стратегии и маркетинг, но дали творческите умения имат значение в по-широк бизнес контекст?

Според Deloitte Digital, отговорът на този въпрос е категорично „да“, а бъдещето принадлежи на компаниите, които интегрират креативността в своята бизнес стратегия и процеси на трансформация, пише Euronews.

„Наясно сме, че включването на креативност към бизнес трансформацията създава реална добавена стойност, когато става въпрос за резултати. Ключов е процесът, по който я внедрявате“, обяснява Анди Сандоз, главен криейтив директор на Deloitte Digital в Обединеното кралство.

Основи на креативната бизнес трансформация

Традиционно трансформацията на бизнеса се фокусира върху търговските и техническите характеристики, като често промените протичат отгоре надолу по еднопосочен начин, а не чрез съвместен подход.

Но лидерите трябва да преосмислят това, като дадат приоритет на съвместното създаване, дизайнерското мислене и разказването на истории също толкова, колкото и на търговските показатели.

Нещо повече, в компаниите се наблюдава нарастващо желание за творческо мислене. Те търсят предимство чрез трансформация и признават, че креативността може да им го даде, ако успеят да отключат нейната сила.

Фокус върху насърчаването

Създаването на криейтив култура изисква комбиниран подход отгоре надолу и отдолу нагоре.

Това означава да се създаде среда, в която служителите и заинтересованите страни се чувстват насърчени да споделят идеи и да има процес за развитие на тези идеи в цялата компания.

„Трябва да насърчавате идеите да идват от всяка точка на вашата компания. Всеки може да бъде креативен. Трябва да създадете безопасно пространство, в което идеите да се случват, да бъдат курирани и да се увеличават“, допълва експертът.

Създаването на среда за разгръщане на креативността звучи просто, но е предизвикателство, защото компаниите често се фокусират върху краткосрочни резултати, а изграждането на креативна култура отнема повече време.

Важно е да се балансира пространството за творчество с търговските цели при всяка бизнес трансформация.

Не го правете сами – учете се от напредналите

Важно е да привлечете правилната подкрепа, за да инициирате и вдъхновите екипа си с основни креативни инструменти и нагласи.

„Всеки може да бъде креативен, но някои са по-добри в изразяването на идеи по различни начини, които резонират правилно и помагат за постигането на целта.

Този талант трябва да се появи и да се впише в културата и талантите във вашия бизнес“, допълва експертът от Deloitte Digital.

Не се оставяйте на случайността – измервайте резултатите

Включването на креативни елементи в бизнес трансформацията ще запази инерцията към успех само, ако ефективността им в общите цели на трансформацията може да бъде измерена и демонстрирана. Това е важна част от процеса и комуникационната стратегия.

Сандоз обаче предизвиква ръководителите на компании да разширят критериите си за измерване, за да включат по-фокусирани върху човека показатели – концепция, която той нарича създаване на стойност.

„Има търговски резултат, но има и културен и обществен резултат от работата. Когато мисля за добавена стойност, разглеждам по-широка перспектива от просто растеж. Мисля за финансова стойност, но и за преформулиране на визията за успех, която да предостави реални показатели на какъв етап е изпълнението на целта“, допълва той.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *