Най-дългият автомобилен и железопътен тунел в света се изгражда под Балтийско море

На дълбочина от 40 м под Балтийско море най-дългият подводен тунел в света ще свързва Дания и Германия, като ще намали времето за пътуване между двете страни, когато бъде открит през 2029 г., пише CNN.

В момента са в ход още няколко фази на проекта, включително подготовката на изкопа, където ще се намира тунелът. Всеки участък ще бъде дълъг 217 м, приблизително наполовина на дължината на най-големия контейнеровоз в света, 42 м широк и 9 м висок. С тегло от 73 хил. метрични тона всеки, те ще тежат колкото 13 хил. слона, взети заедно.

Заводът има три халета и шест производствени линии. Участъците ще бъдат положени под морското дъно, на около 40 м под морското равнище в най-дълбоката точка, и ще бъдат придвижени на място с  лодки и кранове. Позиционирането на участъците ще отнеме около три години.

До 2500 души ще работят пряко по строителния проект. Михаел Сване от Конфедерацията на датската индустрия, една от най-големите бизнес организации в Дания, каза пред CNN през 2022 г., че тунелът ще бъде от полза за бизнеса и извън страната му.

„Тунелът Фемарнбелт ще създаде стратегически коридор между Скандинавския полуостров и Централна Европа. Модернизираният влаков превоз означава, че повече товари ще преминават по шосе и релси, подкрепяйки благоприятния за климата транспорт. Смятаме, че трансграничните връзки са инструмент за създаване на растеж и работни места не само на местно ниво, а и на национално“, допълва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *