Пет тайни на успешния хакатон

Обикновено свързвани със стартъпи и малки екипи от разработчици, хакатоните стават все по-популярни сред ИТ директорите на предприятията като средство за стимулиране на иновациите. Но да се гарантира, че хакатонът ще донесе осезаема стойност за бизнеса, може да бъде предизвикателство.

И това започва с установяването на смислена обосновка за организирането на даден хакатон, на първо място. Предприятията не трябва да организират подобни събития само защото са на мода или защото ръководството се надява да постигне неясно определени резултати. Те трябва да имат осезаеми и легитимни причини за това.

Рок Цай, главен информационен директор на Taiwan Mobile, водеща телекомуникационна компания в Тайван, посочва пред специализираното издание CIO, че хакатоните стимулират иновациите, особено сред ИТ екипа, който понякога може да бъде спирачка на иновациите, вместо да ги насърчава.

„В нашата компания беше същото. Преди няколко години, когато бизнес звеното поискаше помощ за нови услуги или иновации в процесите, ИТ екипът често отговаряше, че това не е в плана, няма работна ръка, няма бюджет или не е осъществимо. Така че всъщност решихме да запалим страстта на ИТ за иновации чрез хакатони“, казва Цай.

Този вид хакатони, предназначени само за ИТ персонала, Цай нарича „вътрешни“. Те са различни от по-разпространения вариант на „външно-вътрешни“ хакатони, които включват участието на цялата компания и приемат гледната точка на клиентите за водеща.

Въпреки че всеки подход има своите предимства – Taiwan Mobile организира и двата вида – Цай казва, че вътрешните хакатони могат да увеличат участието на ИТ екипа. Например Taiwan Mobile наскоро провежда хакатон за изкуствен интелект, за да даде на разработчиците мотивация чрез един прост факт от човешката природа: „Хората винаги вярват повече в идеята, която сами предлагат“, казва Цай.

По думите му тази подкрепа от страна на разработчиците ще се запази дори когато точната идея или изпълнение неизбежно се променят.

„Може би окончателното предложение се различава от първоначалното, дадено от ИТ хората. Но тъй като те вече са били мотивирани да въвеждат иновации, това ще ги накара наистина да повярват в промяната“, акцентира той.

 

 

 

Цялата статия от Тук

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *